Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!
Podobnie sprawa się ma z Toyotą GT86. Szkoda?
Nowe doniesienia mówią, że Subaru „nie planuje” wprowadzenia swojego BRZ drugiej generacji na rynek w Europie.
Co więcej, według brytyjskiego „Autocar”, który podał tę wiadomość, BRZ „będzie modelem dostępnym tylko w USA”. Oznaczałoby to, że nawet rodzimemu rynkowi Subaru w Japonii odmówiono by dostępu do lekkiego sportowego coupe, co wydaje się jednak mało prawdopodobne. Toyota była bardzo ostrożna w kwestii swojej własnej wersji 86, więc nie jest jasne, na jakich rynkach będzie sprzedawany bliźniak BRZ.
Choć artykuł „Autocar” nie wyjaśnia, dlaczego BRZ nie będzie dostępne w Europie, to główny inżynier Supry, Tetsuya Tada, mógł dać nam jakiś czas temu wskazówkę. W wywiadzie z 2019 roku, podczas premiery Supry w USA ujawnił, że jednym z powodów, dla których nawiązano współpracę z BMW, było to, że chciano, aby Supra była prawdziwie globalnym samochodem sportowym. Biorąc pod uwagę gwałtowne zaostrzenie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i emisji na różnych rynkach na całym świecie, gdyby Toyota miała budować od podstaw własne silniki i platformy, rozwój trwałby zbyt długo.
Gdybyśmy poszli tą drogą, samochód nie zostałby ukończony, nawet dzisiaj [w maju 2019 roku]. Nie byłoby go jeszcze przez co najmniej kilka lat. Problem w tym, że nie można sprzedać samochodu takiego jak ja pokazał wam dzisiaj w 2021 roku.
Przeczytaj też: Nowa Toyota GR Supra – samochód, który daje frajdę z jazdy!
Wygląda na to, że mogło to być prorocze posunięcie. Eksperci przypuszczają, że BRZ będzie dzielił 2,4-litrowy Boxer Four z Ascent i 2020 Outback, z których żaden nie jest sprzedawany w Europie. Przewiduje się, że będzie miał 220 KM i zachowa napęd na tylne koła.
Wygląda więc na to, że Supra będzie ostatnim globalnym modelem samochodu sportowego Toyoty. Nowa generacja Subaru BRZ 2021 będzie miała swoją premierę już 18 listopada.
Przeczytaj też: Nowa generacja Subaru BRZ zadebiutuje już 18 listopada!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ciebie jakiś żydowski wirus z mediów poronił czy sam się objawiłeś z betonowym pustym dzbanem na tym świecie? Z dwojga złego wolałbym aby takich wiejskich filozofów z podkaprackiego ciemnogrodu zamroczonych metanolowym bimbrem po prostu nie było – niestety natura nie egzekwuje obecnie swoich praw bezwglednie i chore ciemne chore madki z menelowatymi wiejskimi przygłupami rodza i podtrzymuja takich jak ty – efektem sa co najmniej egzotyczne myśli teorie i ideologi …
Szkoda naprawdę szkoda że ten covid nie pojawił się punktowo tam gdzie przyszedłeś na świat …
Anonymous - 5 marca 2021
Masz rację, ale pewnie dochodzi do tego dopłata do emisji CO2 ponad nową normę…
Anonymous - 5 marca 2021
Albo wiedzą co się kroi…
Anonymous - 5 marca 2021
co ćpasz debilu?
Anonymous - 5 marca 2021
Mały człowieczku o małym rozumku. Ty łykniesz każdą teorie spiskową, boś za mało inteligentny, aby samodzielnie pomyśleć. Więc idziesz za podobnymi sobie lemingami, dla których wirus nie istnieje, media okłamują wszystkich, a wszystkie materiały robione są komputerowo. Bezmózgi ludzie.
Anonymous - 5 marca 2021
I bardzo dobrze.
Anonymous - 5 marca 2021
Tak bardzo dobrze że usuną nam kolejne wspaniałe auto. Świetnie
Anonymous - 5 marca 2021
Czym się martwicie? Przecież i tak byście nie kupili. Niedawno uwierzyliście żydom, że zabije was wirus istniejący tylko w mediach i ze strachu przestaliście pracować, więc niedługo nie będziecie mieć kasy nawet na jazdę tymi autami co macie.
Anonymous - 5 marca 2021
Sprawa prosta, za mały wolumen sprzedaży, żeby opłacało się homologować auto w europie.
Anonymous - 5 marca 2021
Wg mnie na razie póki można sprowadzać auta z USA i Kanady to bardzo dobrze. Kupując taką np. Suprę w Europie to na start do ceny i tak wyższej niż w USA dochodzą koszty wstawienia downpipe’a i gpf bypass’a żeby to brzmiało i miało moc co sprawia, że gwarancja idzie się… A tak sprowadzamy z USA i wszystko od początku jest tak jak powinno.