
Nowe radiowozy dla polskiej policji. To bardzo nietypowe samochody
Z czym kojarzy się radiowóz? Z szybkim samochodem, którym policjanci ścigają przestępców i piratów drogowych. Nowe radiowozy dla polskiej policji mają jednak zupełnie inne przeznaczenie.
Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego (APRD) to nietypowy rodzaj radiowozu, który nie służy do ścigania przestępców. Radiowóz APRD jest wyposażony w specjalistyczny sprzęt do obsługi wypadków drogowych przez policjantów.

77 nowych radiowozów APRD to Volkswageny Craftery napędzane silnikiem 2.0 TDI o mocy 177 KM. Wnętrze samochodów zostało specjalnie przystosowane do potrzeb policji. Znajdują się tam między innymi fotele, biurka, sprzęt informatyczny – laptop, drukarka,, skaner, router wi-fi, aparat fotograficzny. Samochody są też wyposażone w specjalne laserowe mierniki.
Dodatkowo wyposażeniu każdego radiowozu APRD są też: maszt z najaśnicami, dodatkowe oświetlenie zewnętrzne, znak „Uwaga wypadek!” oraz agregat prądotwórczy.
Policjanci jeżdżący radiowozem APRD mają do dyspozycji między innymi nowoczesny tachimetr – system eSURV, który służy do pomiarów i wizualizacji 3D dla potrzeb dokumentacji oraz kryminalistycznej rekonstrukcji zdarzeń drogowych.
Od 7 czerwca do 8 października w Krakowie przeszkolono 308 policjantów, którzy będą korzystać z radiowozów APRD i znajdujących się na ich wyposażeniu tachimetrów.

Podinsp. Magdalena Malinowska-Miąsek z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wyznała:
Tachimetr nie zastępuje dotychczasowych metod prowadzenia oględzin miejsca zdarzenia, lecz stanowi narzędzie wspierające. Sczytuje zebrane dane i tworzy graficzny obraz miejsca zdarzenia widoczny na komputerze. Oprogramowanie analizuje i rekonstruuje przebieg zdarzenia, pomagając nam w jego interpretacji. To bardzo przyśpiesza pracę.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: