Nowe Porsche Taycan 2024 – szybsze niż Bugatti
Szybki i cichy - tak w dwóch słowach można podsumować nowe Porsche Taycan, które właśnie zadebiutowało. Z zewnątrz auto przeszło kosmetyczne zmiany, ale pod "skórą" to nowa konstrukcja.
Po Macanie, który po raz pierwszy otrzymał napęd elektryczny, przyszedł czas na model, którym Porsche weszło w świat elektromobilności. Nowe Porsche Taycan z zewnątrz może nie różni się zbytnio od schodzącego modelu, ale w jednostkach napędowych zaszły gruntowne zmiany.
Nowe Porsche Taycan będzie dostępne w jednej z trzech odmian: sedan Taycan, Taycan Cross Turismo, który jest dostępny z pakietem off-roadowym, oraz Taycan Sport Turismo. W każdym przypadku do wyboru są cztery opcje układu napędowego, z napędem na tylne lub na wszystkie koła. Zmodernizowane modele będą dostępne w salonach Porsche wiosną 2024 roku.
Nowe Porsche Taycan 2024 – co się zmieniło?
Z zewnątrz Taycan zyskał nowe, bardziej aerodynamiczne koła, zderzaki stały się nieco bardziej kanciaste, reflektory z kolei spłaszczono, a dodatkowo wykorzystują matrycową technologię HD o wysokiej rozdzielczości. Z tyłu pojawił się świecący napis „Porsche”.
W aucie pojawiło się nowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – Porsche Active Ride. Zawieszenie ma utrzymać nadwozie Taycana w poziomie, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Przy płynnej jeździe podwozie niemal całkowicie pochłania nierówności. Po włączeniu odpowiedniego trybu może kompensować przechyły wzdłużne i poprzeczne, zmniejszając siły działające na pasażerów.
Nowe Porsche Taycan 2024 jest lżejsze o 15 kilogramów, a wyposażenie standardowe ma być bogatsze niż do tej pory i znajdziemy tam m.in.:
- oświetlenie ambientowe,
- wspomaganie parkowania ParkAssist z kamerą cofania,
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia,
- podgrzewane przednie fotele,
- inteligentny menedżer zasięgu Porsche (PIRM),
- pompa ciepła z nowym układem chłodzenia,
- schowek na smartfon z funkcją bezprzewodowego ładowania,
- elektrycznie sterowane pokrywy gniazd ładowania po stronach kierowcy i pasażera z przodu,
- przełącznik trybu jazdy oraz wspomaganie układu kierowniczego Plus
Bazowe warianty standardowo otrzymują adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i nakładki progów drzwi wykończone aluminium.
Nowe Porsche Taycan 2024 – największe zmiany zaszły pod maską
Porsche niedawno chwaliło się, że zmodernizowany Taycan potrafi przejechać naprawdę długi dystans na jednym ładowaniu. To zasługa akumulatora Performace Plus, który ma teraz pojemność 105 kWh brutto. Dzięki infrastrukturze 800 V energię można uzupełniać z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż dotychczas.
Bazowy Taycan przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,8 s, ale prawdziwą rakietą jest odmiana Turbo S, która robi to w zaledwie 2,4 s! Moc zespołu napędowego to przy tym 952 KM. Jeszcze parę lat temu takimi liczbami mógł pochwalić się tylko Bugatti Veyron.
Co więcej, dzięki funkcji push-to-pass, dostępnej w pakiecie Sport Chrono, można wywołać 10-sekundowy wzrost mocy nawet o 70 kW, w zależności od modelu. Lepsze wyniki przyspieszeń są generalnie skutkiem wyższych mocy systemowych. Na przykład podstawowy Taycan generuje teraz o 60 kW więcej niż wcześniej. Taycan Turbo S z funkcją Launch Control zapewnia dodatkowe aż 140 kW.
Nowe Porsche Taycan 2024 – większa efektywność
Inżynierom Porsche udało się jednocześnie poprawić osiągi i zwiększyć efektywność, a to za sprawą zmodernizowanego układu napędowego z nowym silnikiem na tylnej osi (o mocy nawet o 80 kW wyższej niż wcześniej), który zastosowano we wszystkich wariantach, zmodernizowanego falownika impulsowego, pojemniejszych akumulatorów, zaktualizowanego zarządzania ciepłem, nowej generacji pompy ciepła oraz zmodyfikowanej strategii rekuperacji i sterowania napędem na wszystkie koła.
Maksymalna moc rekuperacji podczas zwalniania z wysokich prędkości wzrosła o ponad 30%, z 290 do 400 kW. Wszystkie warianty są teraz standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze oraz ogumienie o zmniejszonych oporach toczenia. Specjalnie w tym celu opracowano nowe 21-calowe felgi i opony.
Nowe Porsche Taycan 2024 – ceny w Polsce
W dniu premiery na stronie producenta pojawił się już cennik nowego Porsche Taycana.
- Porsche Taycan od 489 tys. zł
- Porsche Taycan 4S od 558 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo od 809 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo S od 969 tys. zł
- Porsche Taycan 4 Cross Turismo od 547 tys. zł
- Porsche Taycan 4S Cross Turismo od 583 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo Cross Turismo od 815 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo od 966 tys. zł
- Porsche Taycan Sport Turismo od 494 tys. zł
- Porsche Taycan 4S Sport Turismo od 563 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo Sport Turismo od 814 tys. zł
- Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo od 974 tys. zł
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: