Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!
Porsche Panamera jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne w łączeniu osiągów auta sportowego z komfortem ekskluzywnej limuzyny. Nowa Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 KM) z powodzeniem podtrzymuje dążenia producenta do oferowania najlepszych osiągów w swojej klasie. Dodatkowo Porsche kontynuuje również realizację strategii E-Performance. Nowością w gamie hybryd plug-in jest Panamera 4S E-Hybrid z zupełnie nowym zespołem napędowym o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu z poprzednimi wersjami hybrydowymi zasięg w trybie elektrycznym wzrósł tu nawet o 30%.
Nowe Porsche Panamera można już zamawiać! Samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 roku.
Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.
Dysponując mocą 463 kW (630 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowa Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 KM) i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Zdecydowanie pozytywnie wpływa to na osiągi: w trybie Sport Plus odmiana Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy.
Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, by samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 315 km/h.
Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną siłę napędową na drogę i zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań każdego konkretnego wariantu.
Przeczytaj też: Bezpłatna aplikacja Porsche ROADS – co dzięki niej może zyskać kierowca?
Jednostka V8 biturbo pod maską Porsche Panamera GTS została zoptymalizowana ze szczególnym naciskiem na sposób oddawania mocy – jej krzywa pnie się w górę aż do ogranicznika prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu charakterystyka silnika przypomina wolnossące motory w klasycznych autach sportowych. Nowa Panamera GTS zapewnia moc o 15 kW (20 KM) wyższą od swojej poprzedniczki – generuje 353 kW (480 KM) oraz 620 Nm. Tradycyjne właściwości akustyczne „V-ósemki” mają być słyszalne jeszcze bardziej niż dotąd, w czym zasłużyć się ma nowy standardowy sportowy układ wydechowy z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.
Nowe odmiany Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany na wszystkich światowych rynkach silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 243 kW (330 KM), a maksymalny moment obrotowy to 450 Nm.
Podwozie oraz układy sterowania we wszystkich nowych wydaniach Porsche Panamera skonfigurowano z myślą o uzyskaniu sportowego, a przy tym komfortowego charakteru. Niektóre układy zostały nawet zaprojektowane całkowicie od zera. Na przykład zmodernizowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnić powinien odczuwalną poprawę komfortu tłumienia, a sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia. W ramach modernizacji debiutuje też nowa generacja wyposażenia z zakresu sterowania układu kierowniczego oraz ogumienia.
Porsche zaprezentowało także kolejny zorientowany na wysokie osiągi hybrydowy wariant plug-in – Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) generuje moc systemową 412 kW (560 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm.
Nic więc dziwnego, że osiągi są imponujące: w połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. W porównaniu z poprzednimi wariantami hybrydowymi, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (zgodnie z cyklem WLTP EAER City; NEDC: do 64 km).
Przeczytaj też: Porsche razem z nowym start-upem wspierają elektomobilność
Nowe Porsche Panamera – w zależności od układu napędowego dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi – jest teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny wcześniej przedni pas Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia. Zupełnie nowy przód Porsche Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które – łącząc się ze sobą w poziomie – podkreślają szerokość pojazdu. Podwójne moduły przedniego oświetlenia wersji Turbo są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie.
Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem. Tworzy w ten sposób harmonijne połączenie dwóch nowo zaprojektowanych lamp LED. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego. Do oferty dodano trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.
System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, takie jak udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność AppleCarPlay oraz wiele innych usług Connect. Porsche Panamera oferuje też szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy, takich jak standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz przezierny (head-up).
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: