Nowe Porsche 718 może mieć wyłącznie elektryczny napęd!

Wygląda na to, że normy emisji spalin coraz bardziej martwią firmy motoryzacyjne i zaczynają rozważać zaskakująco szybkie przejście na napęd w pełni elektryczny. Nawet w przypadku modeli, do których zupełnie on nie pasuje.

Samochody Porsche od zawsze tworzone były w celu dostarczania jak największej dawki emocji. A emocje towarzyszące prowadzeniu auta wynikają między innymi z niedoskonałości silników spalinowych, takich jak hałas towarzyszący ich pracy, czy konieczność zmiany biegów. Auto elektryczne może być szybkie, ale dla prawdziwego fana motoryzacji to trochę za mało.

Test Porsche 718 Cayman – najmniejszy i najtańszy, ale jaki!

Dlatego z pewnością zaniepokoją ich słowa Franka-Steffena Wallisera, szefa Porsche Motorsport. Powiedział on w wywiadzie dla magazynu Auto Motor und Sport, że nowe generacje modeli 718 mogą być dostępne wyłącznie z elektrycznym napędem. Wyjaśnił on, że wariant pośredni, czyli układ hybrydowy typu plug-in, jest zbyt rozbudowany i zbyt drogi, aby stosować go w tak małym samochodzie. Określił go jako dobre rozwiązanie tylko w większych modelach, takich jak Panamera oraz Cayenne.

Nowe modele Porsche 718 GTS 4.0 – sportowe bliźniaki z 4-litrowym silnikiem

Z kolei napęd elektryczny nie stwarza podobnych problemów. Silniki elektryczne mają bardzo kompaktową budowę, a pakiet baterii mógłby się znaleźć w miejscu, gdzie obecne 718 mają silnik, zachowując tym samym charakterystykę pojazdu z jednostką napędową umieszczoną centralnie. Zwykle w autach elektrycznych akumulatory umieszcza się w podłodze, ale w aucie o tak niskiej pozycji za kierownicą, byłoby to niemożliwe.

Elektryczne Boxster i Cayman z pewnością byłyby bardzo szybkie i nadal prowadziłyby się świetnie, czego przykładem jest model Taycan. Ale dodatkowa masa własna (Walliser szacuje ją na około 200 kg) oraz bezduszność silnika elektrycznego, zupełnie zmieniłyby charakter „siedemsetosiemnastek”. To modele w których bardziej od czasu przyspieszenia do 100 km/h, liczą się emocje towarzyszące temu przyspieszaniu oraz przyjemność z prowadzenia lekkiego, sportowego auta. Elektryk tego nie zapewni.

Porsche już wcześniej zapowiedziało, że nowa generacja Macana będzie dostępna tylko z napędem elektrycznym (chociaż przez pewien czas równolegle będzie oferowana obecna, spalinowa). Wiemy też, że 911 po modernizacji będzie mieć napęd hybrydowy. W pełni elektryczne Boxster i Cayman nie są zatem czymś mało prawdopodobnym.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze