
Nowe paliwo już na stacjach. Na razie nikt go nie potrzebuje
Jak co roku w październiku na stacje trafia tzw. paliwo przejściowe. Ma ono wytrzymać niższe temperatury i ułatwiać jazdę w zimowych warunkach. Rzecz w tym, że na razie nikt go nie potrzebuje.
Zgodnie z przepisami, dwa razy w roku na stacjach paliw musi pojawić się tzw. paliwo przejściowe. Taka sytuacja ma miejsce od 1 października do 15 listopada oraz od 1 marca do 15 kwietnia. To właśnie wczesną jesienią i wiosną temperatury nocą mogą spaść poniżej zera, a to z kolei może mieć niekorzystny wpływ na poranny rozruch i pracę silnika.
Paliwo przejściowe na stacjach od 1 października
W przypadku oleju napędowego przy temperaturach poniżej zera wytrąca się parafina, która może zatkać układ paliwowy i uniemożliwić uruchomienie samochodu. Dlatego paliwo przejściowe powinno charakteryzować się temperaturą zablokowania zimnego filtra wynoszącą przynajmniej -10 stopni Celsjusza.
Ile kosztuje paliwo w Polsce, a ile powinno kosztować?
Użytkownicy aut z silnikami benzynowymi powinni wiedzieć, że chodzi o wyższą wartość prężności pary (prężność par benzyny zimowej musi mieścić się w granicach 60 a 90 kPa), co przekłada się na lepsze właściwości rozruchowe. Jest też ono bogate w dodatki, których zadaniem jest pochłanianie wilgoci. To powoduje, że przewody paliwowe tak łatwo nie korodują.
Także paliwo LPG jest dostosowywane do zimowych warunków. Mieszanka dobierana jest tak, aby w jego składzie zwiększyć zawartość gazu lotnego, czyli propanu. Zwiększona ilość tego gazu pozwala na optymalizację ciśnienia par LPG. Niestety, przez to zimą ceny LPG mogą nieco pójść w górę.
LPG, benzyna, diesel, a może elektryk? Sprawdź, które zasilanie jest teraz najtańsze w eksploatacji!
Po 15 listopada paliwo zimowe będzie już na stałe w sprzedaży, a obecnie jesteśmy w tzw. okresie przejściowym, aby rafinerie miały czas przygotować się do wytworzenia danego rodzaju paliwa. W obecnym czasie zawirowań na stacjach paliw ma to szczególne znaczenie…
Jakie jest Wasze zdanie o paliwach przejściowych? Czy w przypadku nowoczesnych samochodów jest to jeszcze potrzebne? Dajcie znać w komentarzu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Jan kowalski - 4 listopada 2023
Chcieliście Tuska to macie on teraz do władzy dojdzie i zobaczycie Tusk jest zdania że Polak ma jebać na Niemca dla Tuska niema Polski gratulacje wam mlodzi on zawsze wam pomoże jak spierdolić do Niemczech i na nich jebac bo już niedługo nie bendzie już POLSKI tylko Niemcy