
Nowe paliwo już na stacjach. Na razie nikt go nie potrzebuje
Jak co roku w październiku na stacje trafia tzw. paliwo przejściowe. Ma ono wytrzymać niższe temperatury i ułatwiać jazdę w zimowych warunkach. Rzecz w tym, że na razie nikt go nie potrzebuje.
Zgodnie z przepisami, dwa razy w roku na stacjach paliw musi pojawić się tzw. paliwo przejściowe. Taka sytuacja ma miejsce od 1 października do 15 listopada oraz od 1 marca do 15 kwietnia. To właśnie wczesną jesienią i wiosną temperatury nocą mogą spaść poniżej zera, a to z kolei może mieć niekorzystny wpływ na poranny rozruch i pracę silnika.
Paliwo przejściowe na stacjach od 1 października
W przypadku oleju napędowego przy temperaturach poniżej zera wytrąca się parafina, która może zatkać układ paliwowy i uniemożliwić uruchomienie samochodu. Dlatego paliwo przejściowe powinno charakteryzować się temperaturą zablokowania zimnego filtra wynoszącą przynajmniej -10 stopni Celsjusza.
Ile kosztuje paliwo w Polsce, a ile powinno kosztować?
Użytkownicy aut z silnikami benzynowymi powinni wiedzieć, że chodzi o wyższą wartość prężności pary (prężność par benzyny zimowej musi mieścić się w granicach 60 a 90 kPa), co przekłada się na lepsze właściwości rozruchowe. Jest też ono bogate w dodatki, których zadaniem jest pochłanianie wilgoci. To powoduje, że przewody paliwowe tak łatwo nie korodują.
Także paliwo LPG jest dostosowywane do zimowych warunków. Mieszanka dobierana jest tak, aby w jego składzie zwiększyć zawartość gazu lotnego, czyli propanu. Zwiększona ilość tego gazu pozwala na optymalizację ciśnienia par LPG. Niestety, przez to zimą ceny LPG mogą nieco pójść w górę.
LPG, benzyna, diesel, a może elektryk? Sprawdź, które zasilanie jest teraz najtańsze w eksploatacji!
Po 15 listopada paliwo zimowe będzie już na stałe w sprzedaży, a obecnie jesteśmy w tzw. okresie przejściowym, aby rafinerie miały czas przygotować się do wytworzenia danego rodzaju paliwa. W obecnym czasie zawirowań na stacjach paliw ma to szczególne znaczenie…
Jakie jest Wasze zdanie o paliwach przejściowych? Czy w przypadku nowoczesnych samochodów jest to jeszcze potrzebne? Dajcie znać w komentarzu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Jan kowalski - 4 listopada 2023
Chcieliście Tuska to macie on teraz do władzy dojdzie i zobaczycie Tusk jest zdania że Polak ma jebać na Niemca dla Tuska niema Polski gratulacje wam mlodzi on zawsze wam pomoże jak spierdolić do Niemczech i na nich jebac bo już niedługo nie bendzie już POLSKI tylko Niemcy