
Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodu. Co się zmieni w przyszłym roku?
Uwaga! Od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, na mocy których każdy nowy samochód w Unii Europejskiej będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie. Zmiany, wprowadzone w trosce o bezpieczeństwo kierowców, będą duże.
Od przyszłego roku wejdą w życie nowe przepisy, na mocy których każdy nowy samochód w Unii Europejskiej będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie. Zmiany są wprowadzane w trosce o bezpieczeństwo kierowców. Co się zmieni, jeśli chodzi o obowiązkowe wyposażenie samochodów?
Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów w UE. Co się zmieni?
Od maja przyszłego roku każdy nowy samochód, który wejdzie do sprzedaży będzie musiał mieć nowe obowiązkowe wyposażenie.
Samochody będą musiały posiadać między innymi funkcje inteligentnego dostosowania prędkości oraz systemy monitorujące senność oraz uwagę kierowcy. Jeśli system uzna, że kierowca nie skupia w pełni swojej uwagi na drodze, to pojazd zaproponuje przerwę w jeździe. Ponadto pojawi się też awaryjny sygnał stopu oraz system wykrywania obiektów przy cofaniu w postaci czujników parkowania z tyłu lub kamery cofania – w zależności od modelu samochodu.
Nowe samochody od przyszłego roku będą posiadały także zaawansowany system hamowania, rejestrator danych na temat wypadków, który umożliwi funkcjonariuszom poznanie przyczyn wypadku oraz system utrzymywania samochodu na danym pasie ruchu. Nowe auta będą też musiały posiadać ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon.
Od 2024 roku tym przepisem będą objęte wszystkie nowe samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: