
Nowe modele Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ i GLA 45 S 4MATIC+. Jest moc!
Niemiecki producent prezentuje nowe modele Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ oraz GLA 45 S 4MATIC+. 2.0-litrowy silnik jest najmocniejszą seryjnie produkowaną 4-cylindrową jednostką turbo i występuje w dwóch wersjach mocy.
Jedną z nowości GLA 45 i GLA 45 S jest w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Zapewnia on selektywny rozdział siły napędowej pomiędzy tylne koła za pośrednictwem AMG TORQUE CONTROL. Efekt: moment obrotowy jest tu „elastycznie” kierowany do lewego i prawego koła, przy różnych przełożeniach.
Kierowca GLA 45 ma do wyboru 5 lub 6 trybów jazdy, wpływających nie tylko m.in. na reakcję na gaz i działanie przekładni czy napędu 4×4, ale także na dźwięk układu wydechowego.
Silnik Mercedes-AMG o pojemności 2,0 litrów i mocy do 421 KM jest obecnie najmocniejszą wytwarzaną seryjnie 4-cylindrową jednostką turbo na świecie. Na tle poprzedniego motoru moc zwiększono nawet o 40 KM. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy, z 475 do nawet 500 Nm. Jednostka korzysta z nowej turbosprężarki typu twin-scroll.Do chłodzenia silnika wykorzystywane są dwie pompy cieczy chłodzącej (jedna, mechaniczna, odpowiada za głowicę, druga, elektryczna, za blok), tak by w miarę potrzeb różnicować docelową temperaturę tych komponentów.
W konstrukcji przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona; specjalna geometria osi zmniejsza wpływ momentu obrotowego na prowadzenie. Tylne zawieszenie opiera się na osi wielowahaczowej, czterodrążkowej, i jest przymocowane do nadwozia z użyciem ramy pomocniczej, w sposób zapewniający wysoką sztywność skrętną.
GLA 45 korzysta z adaptacyjnych amortyzatorów AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy, od komfortowej po sportową.W wersji podstawowej z przodu pracują 4-tłoczkowe stałe, jednoczęściowe zaciski hamulcowe z tarczami o wymiarach 350 x 34 mm, natomiast z tyłu – 1-tłoczkowe zaciski pływające i tarcze o wymiarach 330 x 22 mm.
Sportowe geny demonstrują długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, zwarta kabina i wydatne błotniki. Z profilu w oczy rzucają się 19- lub 20-calowe felgi
(zależnie od wersji; opcjonalnie dostępne są także obręcze o średnicy 21 cali), a z tyłu – dwie okrągłe końcówki układu wydechowego „zatopione” w szerokim optycznie zderzaku z masywnym dyfuzorem.
Standardową tapicerkę ze skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry DINAMICA zdobią czerwone przeszycia. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa oraz pierścienie wokół otworów wentylacyjnych. W wariancie S motorsportowy charakter podkreślają żółte akcenty oraz standardowa kierownica AMG Performance obszyta skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA, zaopatrzona w specjalne przyciski AMG.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: