Nowe MINI John Cooper Works GP – wyścigowy rarytas
Nowe MINI John Cooper Works GP zostanie zaprezentowane po raz pierwszy na Los Angeles Auto Show (22 listopada – 1 grudnia 2019 r.), a powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie. Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r.
Dwulitrowa jednostka wyposażona jest w technologię MINI TwinPower Turbo najnowszej generacji oraz wiele precyzyjnie zmodyfikowanych detali odróżniających ją od silnika MINI John Cooper Works. Ma wzmocniony wał korbowy o większej średnicy łożysk głównych, specjalne tłoki, beztulejowe korbowody oraz nowy tłumik drgań skrętnych i zoptymalizowane chłodzenie. Współczynnik sprężania silnika został zmniejszony odpowiednio do zwiększonego ciśnienia doładowania z 10,2 w MINI John Cooper Works do 9,5. Nowy jest też dolot powietrza. Powiększony przekrój wlotowy i przepływowy oraz zwiększona objętość tłumika zapewniają maksymalne uwolnienie przepływu.
Czterocylindrowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 450 Nm już przy 1750 obr/min i utrzymuje go aż do 4500 obr/min. Moc maksymalna 225 kW (306 KM) generowana jest w zakresie od 5000 do 6250 obr/min.Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.
Rury wydechu biegną prosto do bardzo dużego tłumika końcowego o specjalnej konstrukcji wewnętrznej. Ma dwie umieszczone centralnie w pasie tylnym końcówki rur wydechowych ze szczotkowanej matowo stali nierdzewnej o średnicy 90 mm.
Wysokowydajny silnik nowego MINI John-Cooper Works GP jest umieszczony, jak zwykle w tej marce, poprzecznie z przodu. Jednym ze szczególnych rozwiązań jest mocowanie agregatów opracowane specjalnie do nowego MINI John Cooper Works GP. Sztywne połączenie silnika i skrzyni biegów z karoserią optymalizuje reakcję napędu.Nowe MINI John Cooper Works GP wyposażone jest standardowo w 18-calowe kute obręcze kół ze stopów lekkich. Obręcze w rozmiarze 8,0 J × 18 ważą niecałe 9 kg.
Standardowe wyposażenie obejmuje fotele sportowe John Cooper Works w tapicerce z Dinamiki i skóry ze srebrnymi krawędziami bocznymi, czerwonymi szwami, plakietką GP pod zintegrowanymi zagłówkami oraz czerwone pasy bezpieczeństwa. Listwa ozdobna po stronie pasażera nosi numer danego pojazdu. Jest on produkowany w technologii druku 3D indywidualnie dla każdego z 3000 egzemplarzy tego ekstremalnego sportowca.
W nowym MINI John Cooper Works GP oferowane są opcjonalnie m.in.: klimatyzacja automatyczna, pakiet Connected Navigation Plus obejmujący również telefonię z ładowaniem bezprzewodowym oraz system alarmowy. Standardowo dostępny jest system Connected Media wyświetlający informacje specjalnie dostosowane do tego modelu na wyświetlaczu o przekątnej 6,5 cala w centralnym zestawie wskaźników. Wyposażenie standardowe obejmuje również cyfrowy zestaw wskaźników na kolumnie kierownicy. Wysokiej rozdzielczości kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5 cali wskazuje prędkość jazdy zarówno w formie numerycznej, jak i na skali. Specjalne wskazania tego modelu obejmują chwilowe komunikaty zwrotne i stałą widoczność po aktywacji trybu GP. W górnej części wyświetlacza widoczne jest permanentnie logo GP. Animacja graficzna przed uruchomieniem pojazdu przedstawia charakterystyczny obraz z logo GP.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: