
Nowe limity paliwa na stacjach PKN Orlen. Nie każdy zatankuje do pełna
Wojna w Ukrainie i związane z nią wzrosty cen ropy naftowej napędzają gwałtowne podwyżki na stacjach paliw. Te z kolei powodują panikę wśród kierowców, którzy obawiając się kolejnego wzrostu cen, a także problemów z dostępnością paliwa. Szturm na stacje paliw, gdzie tysiące kierowców napełniało nie tylko baki, ale także kanistry, spowodował, że niektóre stacje wprowadziły limity.
Tuż po napaści Rosji na Ukrainę, Polacy w obawie przed podwyżką cen paliwa i problemów z jego dostępnością masowo ruszyli tankować swoje samochody. Szturm stacji w wielu miejscach zaowocował brakami paliwa. By w przyszłości zapobiec takiej sytuacji, niektóre stacje wprowadziły limity.
Nowe limity paliwa na stacjach PKN Orlen
W gronie stacji, które wprowadziły limity, znalazł się polski potentat branży paliwowej – PKN Orlen. Tuż po wprowadzeniu limitów na dystrybutorach można było znaleźć informacje o limicie 50 l paliwa dla samochodów osobowych oraz 500 l dla pojazdów ciężarowych i autobusów.
We wtorek, 8 marca zasady zostały zmienione. Ograniczenia mają pomóc w zapewnieniu dostępności wszystkich rodzajów paliw na każdej stacji.
PKN Orlen określił nowe limity ilości tankowanego na stacjach paliwa:
- 50 l paliwa dla samochodów osobowych
- 100 l paliwa dla samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t
- 300 l paliwa dla maszyn rolniczych, budowlanych i związanych z pracami w leśnictwie
- 500 l paliwa dla pojazdów ciężarowych i autobusów
Limity nie dotyczą służb mundurowych.

W komunikacie opublikowanym przez serwis e-petrol.pl, PKN Orlen apeluje do kierowców, by ci tankowali jedynie tyle paliwa, ile konieczne jest na bieżące potrzeby, nie zaś na zapas. To pozwoli uzupełnić rezerwy poszczególnych paliw na stacjach.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: