Nowe BMW X1 – większe i elektryczne. To niemiecki SUV z polskim akcentem
Niemiecki producent zaprezentował nową generację BMW X1. Samochód będzie dostępny z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym, jako hybryda-plug in oraz elektryk.
Spis treści:
- BMW X1 – najmniejszy SUV w ofercie bawarskiego producenta
- BMW X1 – wnętrze
- BMW X1 – gama jednostek napędowych
BMW X1 – najmniejszy SUV w ofercie bawarskiego producenta
Nowa generacja BMW X1 wyróżnia się dużymi, niemal kwadratowymi „nerkami” . Z boku samochód nawiązuje stylistycznie do modeli X3 i X5. Uwidocznione progi, tylne światła nachodzące na bok i tworzące kształt litery L oraz czarne listwy u dołu to znak rozpoznawczy tego modelu. Linia dachu jest przedłużona przez wydatny spojler zawieszony nad wąską tylną szybą. Z kolei tylne nadkola są wyraźniej zarysowane niż u poprzednika.
Co warte podkreślenia, za design nowego X1 odpowiadał Polak – Jacek Pepłowski.
Nowe BMW X1 ma 4400 mm długości (o 43 mm dłuższy od poprzednika), 1844,04 mm szerokości (o 22,9 mm szerszy) i 1640 mm wysokości (o 43 mm wyższy). Rozstaw osi to 2692,4 mm, zatem jest o 22,9 mm dłuższy niż wcześniej.
BMW X1 – wnętrze
Wewnątrz nowego BMW X1 zwraca uwagę zakrzywiony ekran, który składa się z 10,25’’ cyfrowych wskaźników oraz 10,7’’ ekranu odpowiedzialnego za funkcje pojazdu i multimedia. Ekrany są ukryte pod jedną taflą szkła i skierowane ku kierowcy. Samochód wyposażony jest w system iDrive 8, a to oznacza, że możemy praktycznie zapomnieć o przyciskach i fizycznych przełącznikach.
Dość interesująco wygląda miejsce do bezprzewodowego ładowania telefonu, które znajduje się poniżej konsoli środkowej z specjalnym uchwytem przytrzymującym telefon w pozycji pionowej. Obok miejsca do ładowania znalazło się miejsce na dwa kubki.
BMW X1 – gama jednostek napędowych
BMW X1 będzie dostępna zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym z napędem sDrive, a także xDrive.
Wśród silników benzynowych na początek będą do wyboru dwie opcje — 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 136 KM (sDrive 18i) oraz 2-litrowy, 4-cylindrowy sparowany z układem miękkiej hybrydy, generujący 218 KM (xDrive 23i). W przypadku diesla do wyboru będzie 2-litrowy silnik w dwóch wariantach – 150 (sDrive 18d) i 211 KM (xDrive 23d). Hybrydy plug-in dołączą do oferty za jakiś czas.
Elektryczne BMW iX1 będzie wyposażone w dwa silniki (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy 313 KM i momencie obrotowym 494 Nm. Bawarski producent nie zdradził pojemności akumulatora, ale obiecuje, że na jednym ładowaniu elektryk przejedzie 438 kilometrów.
Samochód będzie najmniejszym elektrycznym modelem BMW, który wypełni lukę po wycofanym niedawno i3.
Na rynkowy debiut nowego BMW X1 oraz iX1 musimy poczekać do października 2022 roku.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: