Nowe BMW Serii 7 – dostępne tylko w wersji elektrycznej! „Zwykły” benzyniak nie dla Europy
BMW Serii 7, flagowa limuzyna bawarskiego producenta po raz pierwszy w historii będzie dostępna z całą paletą napędów, wliczając w to w pełni elektryczne wydanie i7. Jest tylko jedno „ale”...
Nowe BMW Serii 7, zgodnie z zapowiedziami BMW, ma być najbardziej zaawansowanym technologicznie modelem w swoim segmencie. Flagowa limuzyna bawarskiego producenta po raz pierwszy w historii będzie dostępna z całą paletą napędów, wliczając w to w pełni elektryczne wydanie i7. Jest tylko jedno „ale”…
Nowe BMW Serii 7 – dostępne w Europie tylko w wersji elektrycznej
Nowe BMW Serii 7 będzie dostępne w Europie tylko w wersji elektrycznej. Na wiosnę 2023 roku ofertę silnikową uzupełni 6-cylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy o mocy 300 KM w samochodzie BMW 740d xDrive.
W USA, Chinach i innych wybranych regionach sprzedaży, w momencie wprowadzenia na rynek oprócz wariantu całkowicie elektrycznego, będą oferowane dwa modele z silnikami benzynowymi i technologią mild hybrid 48 V. Na samym szczycie znajduje się BMW 760i xDrive z nowym, mocnym silnikiem V8 generującym 544 KM.
Prawdopodobnie z początkiem 2023 roku na wielu rynkach pojawią się modele BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in. Są one wyposażone, jak BMW i7 w technologię BMW eDrive piątej generacji, dzięki której zasięg w trybie elektrycznym zwiększył się do ponad 80 kilometrów.
BMW i7 – co oferuje napęd elektryczny?
Elektryczne BMW i7 xDrive60 napędzają dwa silniki elektryczne, które wspólnie generują moc 544 KM. Na jednym ładowaniu przejedzie do 625 kilometrów.
W późniejszym czasie wprowadzone zostaną inne warianty modelowe elektrycznego BMW i7, między innymi topowy model BMW i7 M70 xDrive o mocy 660 KM.
Nowe BMW Serii 7 – ogromna atrapa chłodnicy i prywatna sala kinowa
Nowe BMW Serii 7 będzie oferowane na całym świecie wyłącznie w wariancie z długim rozstawem osi.
Nowe BMW Serii 7 z przodu wyróżnia się ogromną, podświetlaną atrapą chłodnicy i wąskimi, dzielonymi reflektorami. Z tyłu, w porównaniu do poprzednika, bardzo wąskie światła zostały przesunięte wyżej, w kierunku krawędzi tylnej klapy. Nowe BMW serii 7 jest standardowo wyposażone w diodowe reflektory adaptacyjne z matrycowymi światłami drogowymi i nieoślepiającym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam.
Wewnątrz auto zyskało rozbudowane multimedia, jakich nie było jeszcze w seryjnych autach. Przykładowo wysuwany z podsufitki ekran kinowy BMW, czyli ultraszeroki monitor o przekątnej 31 cali, ultrapanoramicznym formacie 32:9 i rozdzielczości 8K, przekształci tylne siedzenia w ekskluzywną, prywatną salę kinową.
W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW Serii 7 zawiera znacznie mniej przycisków i elementów sterujących. W pełni cyfrowy zespół wyświetlaczy obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowy wygląd ma również kierownica i dźwignia biegów na konsoli środkowej. Swoją premierę ma również nowy element obsługi i stylistyki – panel interakcji BMW.
Po raz pierwszy kierowca i pasażer obok mogą korzystać na wyświetlaczu kontrolnym ze streamingu YouTube na żądanie. Szybkie połączenie z siecią w nowym BMW serii 7 zapewnia wbudowany system antenowy z obsługą sieci 5G.
Nowe BMW Serii 7 – nowy system obsługi BMW iDrive z systemem operacyjnym BMW 8
Nowy, wielofunkcyjny system BMW iDrive, dostępny w standardzie w nowym BMW Serii 7,zapewnia intuicyjne, multimodalne i wygodne sterowanie pojazdem, nawigacją, funkcjami informacyjno-rozrywkowymi i komunikacyjnymi, a także korzystanie z usług cyfrowych. Bazuje on na najnowszej generacji systemie operacyjnym BMW 8 i jest przystosowany przede wszystkim do interakcji za pomocą obsługi dotykowej i sterowania głosowego. Oprócz zakrzywionego wyświetlacza BMW i panelu interakcji BMW, zawarty w standardzie najnowszej generacji wyświetlacz BMW Head-Up, jak też opcjonalny system Augmented View, który po raz pierwszy został zamontowany za kierownicą na wyświetlaczu informacyjnym, zapewniają odpowiednie informacje i możliwie najlepszą informację w każdej sytuacji na drodze.
Za pomocą powierzchni obsługi Touch Command umieszczonych w drzwiach, po raz pierwszy pasażerowie w tylnej części kabiny mogą prowadzić rozmowy telefoniczne za pomocą systemu audio pojazdu. Personal eSIM w nowym BMW Serii 7 w pełni integruje pojazd w ekosystemie klienta. Nowa funkcja BMW Digital Key Plus, która wykorzystuje zoptymalizowaną pod kątem bezpieczeństwa technologię ultraszerokopasmową (UWB), zmienia Apple iPhone w pełnowartościowy kluczyk pojazdu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Luk - 20 kwietnia 2022
Co za stylistyczny syf…
E32 świetna stylistyka
E38 do dziś potentat stylistyki
E65 wszyscy znawcy wiedzą… Bez komentarza…
Śliczne F01, po ugorze E65
G11 ładna duża sportowa limuzyna
A to?
Dziecko kredka malowało w przedszkolu?