Nowe BMW serii 3 coupe i cabrio, czyli powrót do przeszłości
Wiatr rozwiewa Ci włosy, a Ty suniesz najnowszym cabrio BMW... Jawa to, czy sen? Nowe wersje trójek to powrót do jednego z piękniejszych okresów bawarskiej marki. Świeżuteńkie coupe lub cabrio będą niewątpliwie spełnieniem marzeń każdej fanki koncernu z Monachium.
Piękna w cabrio i bestia – coupe 335i |
fot. BMW
|
Zaznaczam z góry, że nie jestem obiektywna, bo odkąd BMW serwuje nam kolejne odsłony swoich nowych modeli, czekam z utęsknieniem na choć centymetr ponadczasowego, bawarskiego sznytu lat 90. Weźmy za przykład skądinąd niesamowite auto, nową serię 6, która jedynie w okularach przypominających te z mikroskopu może uchodzić za następcę niepowtarzalnego rekina (E24). Nie można w tym miejscu nie wspomnieć o najpiękniejszej serii 7 z lat 1994-2001 (E38), która z wysublimowanej, niesłychanie lekkiej wizualnie limuzyny, zmieniła się w nadmuchany ponton za sprawą niejakiego Chrisa Bangle; tenże zreflektował się jednak rychło i na szczęście moja wiara w bawarską markę powróciła. Nie zmieniło to jednak faktu, że oczekiwałam na jakiś spektakularny powrót do świetlanej przeszłości koncernu z Mochanium.
Feniks z popiołów
I oto jest – coupe i kabriolet – obie wersje nadwoziowe ewidentnie nawiązujące stylizacją do poprzedniczki serii 3 E90 (której metamorfozy właśnie przeżywamy), czyli rasowego E46. Modele produkowane w latach 1998-2007 należą do tej pory do najszybciej rozchwytywanych na rynku wtórnym i trzymających zawsze wysoką cenę. Pewnym preludium do tej wspaniałej transformacji była ostatnia wersja trójki coupe wystarczająco urodziwa, by rzesze fanów BMW, zrażonych prezentacją przeciętnego sedana, powróciły na łono matki Bawarki.
Lampy tylne to reminescencja „starej” trójki E46 |
fot. BMW
|
Zgrabny tył coupe i eleganckie światła. |
fot. BMW
|
Piękno dwudrzwiowego nadwozia każdy postrzega inaczej (zobacz galerię zdjęć poniżej). Warto jednak zwrócić uwagę na charakterystyczny układ lamp tylnych w kształcie litery L – toż to wzór praktycznie identyczny jak jeszcze kilka lat temu. Brawo dla BMW za odwagę i przyznanie się, że kiedyś wymyślili coś lepszego, niż jest obecnie, więc warto powrócić do starych sprawdzonych idei.
Nadwozie jest tylko nieznacznie muśniętne ręką stylisty, jednak zyskało na świeżości. |
fot. BMW
|
Długo by wymieniać innowacje zastosowane w tych samochodach, lecz większość z nich znamy już z innych modeli marki. Wspomnieć należy jednak o odświeżonej palecie silników, do której dołącza jednostka 1.8i o mocy 143 KM, a inne nowości w ofercie to większa moc i moment obrotowy w modelach 320d i 325d. Dla obu wersji nadwoziowych przewidziano także nową paletę barw lakieru; będą nas kusić metalizowany błękit oceanu, metalizowany cynober i od czerwca 2010 r. metalizowana biel mineralna. Dla chętnych, już skonfigurowane pod własne upodobania BMW, można osadzić na aluminiowych obręczach o profilu… 19 cali.
Dla wielbicielek gadżetów
Będziemy mieć teraz w samochodzie nie tylko dostęp do internetu, informacji telefonicznej, indywidualnych tras z BMW Route, czy funkcji wzywania pomocy umożliwiającej lokalizację pojazdu i szybkie wysłanie służb ratunkowych na miejsce wypadku. To już było. Ale nowinką nieznaną u żadnego innego producenta jest funkcja sterowania głosem urządzeniami zewnętrznymi (np. iPodem), czy możliwość wyświetlania wiadomości sms z telefonu bezpośrednio na monitorze pokładowym (wywołanie tekstu z sms na monitorze może odbywać się za pomocą komendy głosowej). Ewenementem jest też synchronizacja wpisów w kalendarzu, wyświetlanie zadań i notatek z telefonu komórkowego na ekranie iDrive, czy listy kontaktów wraz ze zdjęciami adresatów.
Dla melomanek też się coś znajdzie, a mianowicie transmisja plików audio z zewnętrznych urządzeń przez złącze Bluetooth i ciekawostka – wyświetlanie okładek albumów przy wyborze pliku muzycznego na monitorze pokładowym.
Ze szczegółami każdego z modeli zapoznamy Was już niebawem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: