
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer – minivan z tradycyjnym napędem. Na przekór modzie?
Na przekór panującej modzie, BMW zdecydowało się kontynuować Serię 2 Active Tourer. Nowe wcielenie minivana wyróżnia się odważną stylistyką i bogatym wyposażeniem. Oczywiście ma też sporą atrapę chłodnicy. Co ciekawe, ma też dość tradycyjne napędy.
Siedem lat, tyle minęło od rynkowego debiutu BMW Serii 2 Active Tourer, które właśnie doczekało się drugiej generacji. Jaka ona jest? Większa, ładniejsza i zdecydowanie bardziej zaawansowana technologicznie.

BMW Serii 2 Active Tourer – co się zmienia?
Nowe BMW Serii 2 Active Tourer ma 4386 mm długości i 1824 mm szerokości. Rozstaw osi wynoszący 2670 mm pozostał nienaruszony. O 25 mm zwiększono za to rozstaw kół. Dodatkowo BMW zadbało o aerodynamikę, obniżając współczynnik oporu do imponującego poziomu 0,26.
Jak przystało na minivana, Active Tourer ma być przede wszystkim praktyczny. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 13 cm oraz indywidualnie składać zwiększając przestrzeń bagażową z 470 do nawet 1455 litrów. Elektryczna klapa bagażnika będzie standardem.
Całkowicie przeprojektowano wnętrze modelu, które teraz jest minimalistyczne i cyfrowe. Nowe BMW Serii 2 Active Tourer korzysta z systemu operacyjnego BMW iDrive 8. Przed kierowcą znajduje się ekran o przekątnej 10,25 cala, a tuż obok, umieszczony centralnie wyświetlacz multimediów, który ma 10,7 cala. W kabinie pojawił się zagięty panel ekranów, podobny do tego z modelu i4.

Co ciekawe, to w podłokietniku rozlokowano większość przewidzianych w kabinie przycisków. To tu jest włącznik świateł awaryjnych, czy pokrętło do zmiany głośności sprzętu audio. Oryginalnie wygląda też malutka dźwigienka zmiany biegów, pracująca w technologii shift-by-wire. Pod centralnym nawiewem są natomiast spore schowki i indukcyjna ładowarka do smartfona.

BMW Serii 2 Active Tourer – gama jednostek napędowych
Nowe BMW 2 Active Tourer jest dostępne z trzy- i czterocylindrowymi jednostkami benzynowymi.
Bazę stanowią 3-cylindrowe benzyniaki 1.5 o mocach 136 KM oraz 170 KM – nowość oznaczana w gamie jako 220i. Chętnie na cztery cylindry muszą wybrać dwulitrowe 223i, które ma 218 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Co warte odnotowania, w gamie uchował się też diesel 2.0 150 KM.

Niezależnie od wybranego silnika, samochód standardowo jest wyposażony w automatyczną przekładnię DCT i napęd na przód. Niewykluczone jednak, że w przyszłości do gamy dołączy również xDrive oraz hybryda plug-in.

Nowe BMW 2 Active Tourer w czterej podstawowych wersjach napędowych pojawi się w sprzedaży w lutym 2022 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: