Nowe BMW M5 CS – najmocniejszy model w historii BMW M. Ile ma KM pod maską?
Po raz pierwszy limitowany i ekskluzywny model specjalny legendarnego BMW umożliwia czterem osobom wyjątkowe wrażenia z jazdy. Na rynek trafi wiosną tego roku.
Wraz z BMW M5 BMW M GmbH kontynuuje serię sportowych modeli CS. Limitowany ekskluzywny model specjalny oferuje czterem osobom wyjątkowe wrażenia z jazdy i łączy wybitne osiągi z ekskluzywnym, luksusowym wyglądem.
{{ image(33753) }}
Silnik V8 o pojemności 4,4 l i mocy 635 KM daje BMW M5 CS pozycję najmocniejszego samochodu w historii BMW M. Wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive z opcją 2WD do jazdy na samym napędzie tylnym.
BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3 sekundy i w 10,4 sekundy do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 305 km/h.
{{ image(33754) }}
Przeczytaj też: Kierowca BMW M5 przypadkiem spotkał Audi S6. Urządzili sobie wyścig
Nowa, odciążona konstrukcja umożliwiła redukcję masy o około 70 kg względem BMW M5 Competition. Specjalnie dobrane sprężyny zawieszenia przedniej i tylnej osi oraz jeszcze bardziej udoskonalona regulacja amortyzatorów dostosowują układ jezdny do niższej masy pojazdu i większego potencjału standardowych opon Pirelli P Zero Corsa Track w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 285/35 R 20 z tyłu.
Wrażeniami z jazdy BMW M5 CS mogą cieszyć się w sumie cztery osoby zasiadające na karbonowych fotelach M z przodu oraz na dwóch pojedynczych siedzeniach z tyłu. Czarna tapicerka ze skóry Merino (z przodu o delikatnej fakturze) ma wyraziste kontrastujące powierzchnie i ozdobne stebnowanie w kolorze czerwonym Mugello. Zintegrowane zagłówki z podświetlanym logo M5 zdobi kontur legendarnego toru Nürburgring.
{{ image(33755) }}
Kierownica M z alcantary ma środkowy znacznik na godzinie 12:00, nawiązujący do klasycznych samochodów wyścigowych, łopatki zmiany biegów są wykonane z karbonu, a panele ozdobne na ramionach kierownicy w czarnym chromie.
Zamknięta, lekka pokrywa konsoli środkowej zastępuje tradycyjny otwierany podłokietnik środkowy. Obita jest czarną skórą Merino z podwójnym ozdobnym stebnowaniem w kolorze czerwonym. Taki sam kolor można również znaleźć na znaczkach CS na desce rozdzielczej oraz między dwoma tylnymi siedzeniami.
{{ gallery(3171) }}
Przeczytaj też: BMW M5 Edition 35 Jahre – na cześć protoplasty
Ramka atrapy chłodnicy BMW oraz znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej oraz 20-calowe kute obręcze kół M Y Spoke wykonane są w wyrazistym kolorze złotobrązowym. Listwy progowe mają podświetlane znaczki M5 CS.
Elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych BMW świecą na żółto zamiast na biało, tak jak dzieje się to w sportowych autach GT.
{{ image(33756) }}
Maska silnika, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny BMW M5 CS oraz osłona silnika M Power i tłumik wlotu powietrza są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien.
Sportowy układ wydechowy M5 CS jest standardowo wykonany ze stali szlachetnej i ma cztery końcówki, a zaciski hamulców węglowo-ceramicznych M są lakierowane na czerwono lub – na życzenie – na złoto.
{{ image(33752) }}
Na rynku nowe BMW M5 CS pojawi się wiosną tego roku.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: