Nowe BMW F800R i S1000XR na EICMA – dwa oblicza turystyki
Na targach EICMA kolejne premiery - tym razem dwa nowe motocykle od BMW Motorrad: odświeżony F800R oraz całkiem nowy S1000XR, przedstawiciel nowego nurtu: „sport adventure”.
Galerię zdjęć obu modeli motocykli znajdziesz tu.
BMW F800R
Nowe F800R to kolejna wersja znanego i bardzo popularnego modelu. Jakie zmiany wprowadzili Bawarczycy? Silnik to sprawdzona jednostka – chłodzony cieczą dwucylindrowiec o pojemności 798 cm³, którego moc udało się zwiększyć do 90 KM (z poprzednich 87 KM). Moment obrotowy pozostał na poziomie 86 Nm przy 5 800 obrotów. Zmieniono przełożenia na pierwszym i drugim biegu, by motocykl szybciej się zbierał. Nowe jest zawieszenie – z przodu mamy teraz odwrócony widelec, a za hamowanie odpowiadają dwie tarcze z promieniowymi zaciskami. Obniżono kanapę do 790 mm i wprowadzono możliwość regulacji podnóżków i kierownicy – co pozwala dostosować motocykl do kierowcy dowolnego wzrostu. Nawet na zdjęciach promujących motocykl widać, że BMW kieruje ten model szczególnie do kobiet.
BMW F800R 2015 |
![]() |
fot. BMW |
Zmienił się także wygląd – F800R ma nową owiewkę, osłony chłodnicy, przedni błotnik. BMW zdecydowało się także zmienić podwójne światła na pojedynczy, symetryczny reflektor z przodu. Motocykl w standardzie będzie miał ABS, a opcjonalnie dokupić będzie można dodatkowe elektroniczne systemy – ASC (Automatic Stability Control – kontrola stabilności) oraz ESA (Electronic Suspention Adjustment – elektroniczna regulacja zawieszenia).
F800R po liftingu zdaje się bardziej celować w niedoświadczonych kierowców. BMW oddaje w ich ręce solidny, sprawdzony sprzęt, poprawiając nieco jego ergonomię i odświeżając wygląd. F800R nie zaskakuje, ale kontynuuje sprawdzony przez BMW przepis na sukces.
BMW F800R 2015 |
![]() |
fot. BMW |
BMW S1000XR
Model S1000XR to czwarty zaprezentowany w tym roku motocykl na bazie nowego litrowego silnika złożonego z czterech cylindrów w rzędzie. Według bawarskiego koncernu ten konkretny motocykl ma służyć do sportowej turystyki w segmencie, który określany jest nazwą „adventure touring”. Charakterystyka nowego silnika rzeczywiście wygląda sportowo – 160 KM i 112 Nm robi wrażenie. Stylistycznie XR jest jednak bardziej podobny do motocykli klasy adventure – dość wysoki, z dużą szybą z przodu i sporym skokiem zawieszenia.
BMW S1000XR 2015 |
![]() |
fot. BMW |
Motocykl będzie wyposażony w standardzie w ABS oraz ASC (Automatic Stability Control). W wersji podstawowej do wyboru będą także dwa tryby pracy silnika: Rain i Road. Opcjonalnie będzie można dokupić pakiet „Pro”, zawierający dwa dodatkowy tryby jazdy: Dynamic i Dynamic Pro; system kontroli trakcji DTC (Dynamic Traction Control) oraz ABS Pro. Opcjonalnie można także zamontować elektroniczny system regulacji zawieszenia. Jak do każdego swojego turystyka, i tutaj BMW przygotowało szeroką gamę dedykowanych akcesoriów: kufry, owiewki, handbary i td.
Czy nowy, dynamiczny turystyk poradzi sobie na mocno obsadzonym rynku? Ten model wygląda jak odpowiedź na również debiutującą na EICMA Yamahę MT-09 Tracker. Konkurencja w segmencie rośnie!
BMW S1000XR 2015 |
![]() |
fot. BMW |
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: