Nowe BMW F800R i S1000XR na EICMA – dwa oblicza turystyki
Na targach EICMA kolejne premiery - tym razem dwa nowe motocykle od BMW Motorrad: odświeżony F800R oraz całkiem nowy S1000XR, przedstawiciel nowego nurtu: „sport adventure”.
Galerię zdjęć obu modeli motocykli znajdziesz tu.
BMW F800R
Nowe F800R to kolejna wersja znanego i bardzo popularnego modelu. Jakie zmiany wprowadzili Bawarczycy? Silnik to sprawdzona jednostka – chłodzony cieczą dwucylindrowiec o pojemności 798 cm³, którego moc udało się zwiększyć do 90 KM (z poprzednich 87 KM). Moment obrotowy pozostał na poziomie 86 Nm przy 5 800 obrotów. Zmieniono przełożenia na pierwszym i drugim biegu, by motocykl szybciej się zbierał. Nowe jest zawieszenie – z przodu mamy teraz odwrócony widelec, a za hamowanie odpowiadają dwie tarcze z promieniowymi zaciskami. Obniżono kanapę do 790 mm i wprowadzono możliwość regulacji podnóżków i kierownicy – co pozwala dostosować motocykl do kierowcy dowolnego wzrostu. Nawet na zdjęciach promujących motocykl widać, że BMW kieruje ten model szczególnie do kobiet.
BMW F800R 2015 |
fot. BMW |
Zmienił się także wygląd – F800R ma nową owiewkę, osłony chłodnicy, przedni błotnik. BMW zdecydowało się także zmienić podwójne światła na pojedynczy, symetryczny reflektor z przodu. Motocykl w standardzie będzie miał ABS, a opcjonalnie dokupić będzie można dodatkowe elektroniczne systemy – ASC (Automatic Stability Control – kontrola stabilności) oraz ESA (Electronic Suspention Adjustment – elektroniczna regulacja zawieszenia).
F800R po liftingu zdaje się bardziej celować w niedoświadczonych kierowców. BMW oddaje w ich ręce solidny, sprawdzony sprzęt, poprawiając nieco jego ergonomię i odświeżając wygląd. F800R nie zaskakuje, ale kontynuuje sprawdzony przez BMW przepis na sukces.
BMW F800R 2015 |
fot. BMW |
BMW S1000XR
Model S1000XR to czwarty zaprezentowany w tym roku motocykl na bazie nowego litrowego silnika złożonego z czterech cylindrów w rzędzie. Według bawarskiego koncernu ten konkretny motocykl ma służyć do sportowej turystyki w segmencie, który określany jest nazwą „adventure touring”. Charakterystyka nowego silnika rzeczywiście wygląda sportowo – 160 KM i 112 Nm robi wrażenie. Stylistycznie XR jest jednak bardziej podobny do motocykli klasy adventure – dość wysoki, z dużą szybą z przodu i sporym skokiem zawieszenia.
BMW S1000XR 2015 |
fot. BMW |
Motocykl będzie wyposażony w standardzie w ABS oraz ASC (Automatic Stability Control). W wersji podstawowej do wyboru będą także dwa tryby pracy silnika: Rain i Road. Opcjonalnie będzie można dokupić pakiet „Pro”, zawierający dwa dodatkowy tryby jazdy: Dynamic i Dynamic Pro; system kontroli trakcji DTC (Dynamic Traction Control) oraz ABS Pro. Opcjonalnie można także zamontować elektroniczny system regulacji zawieszenia. Jak do każdego swojego turystyka, i tutaj BMW przygotowało szeroką gamę dedykowanych akcesoriów: kufry, owiewki, handbary i td.
Czy nowy, dynamiczny turystyk poradzi sobie na mocno obsadzonym rynku? Ten model wygląda jak odpowiedź na również debiutującą na EICMA Yamahę MT-09 Tracker. Konkurencja w segmencie rośnie!
BMW S1000XR 2015 |
fot. BMW |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: