![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F04!2Faa144252ba3948a101a16826c8d1f7aabe9eb6bb-scaled.jpg)
Nowe BMW C 400 X i C 400 GT – skutery po technicznej kuracji odmładzającej
Od kiedy w 2017 roku BMW Motorrad zaprezentowało model C 400 X, a rok później C 400 GT, oba skutery wyróżniały się w segmencie mobilności miejskiej zdecydowanie dynamiczną charakterystyką. Teraz BMW Motorrad wyostrza profil obu modeli poprzez kilka istotnych optymalizacji technicznych oraz nowe kolory i stylistykę.
Jednostka napędowa to nadal jednocylindrowy silnik o ulepszonej sprawności i mocy 34 K przy 7500 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 35 Nm przy 5750 obr/min. Za transmisję napędu odpowiada bezstopniowa przekładnia CVT oraz sztywny skrętnie wahacz napędowy z ułożyskowaniem zapewniającym minimalne przenoszenie wibracji i możliwie najwyższy komfort.
W tym celu silnik został wyposażony w tak zwaną „elektroniczną manetkę” (elektroniczny gaz) i elektrycznie sterowaną przepustnicę oraz nowy sterownik. Dalsze optymalizacje to zmodyfikowana matryca i powłoka katalizatora, szerokopasmowa sonda lambda, modyfikacje głowicy cylindra, nowy czujnik na pokrywie alternatora, dostosowana wiązka kablowa i zmodyfikowana regulacja obrotów biegu jałowego. Nie ma już regulatora obrotów biegu jałowego w dolocie powietrza, a regulacja odbywa się za pomocą klapy obejściowej przepustnicy i układu zawirowania powietrza.
Przeczytaj też: Torby motocyklowe – BMW Motorrad prezentuje nową kolekcję tuż przed starem sezonu
Oprócz zgodności z homologacją Euro 5 zmodernizowany silnik ma przekonać do siebie kierowców przede wszystkim jeszcze bardziej płynną i czułą reakcją przepustnicy oraz większą stabilnością biegu jałowego. Oprócz elektronicznego gazu i nowego sterownika, stabilność pracy silnika zwiększają również zoptymalizowane sprężyny sprzęgła odśrodkowego. Zmniejszona została tolerancja siły sprężynowania, a siła została nieznacznie zwiększona, zaś prędkość obrotowa silnika nieco podwyższona przy załączania sprzęgła. Mniejsze tolerancje ograniczają zakres obrotów przy wysprzęglaniu, co eliminuje zbyt późne wysprzęglanie, jakie zdarzało się czasem w poprzednim modelu.
W ramach modernizacji technicznej nowe C 400 X i C 400 GT otrzymały również zoptymalizowany układ ASC. Zamiast dotychczasowej ręcznej rekalibracji – na przykład po zmianie opony – nowy układ ma teraz automatyczną kalibrację promienia. Ponadto nowy układ ASC został przystosowany do znacznie niższych przyczepności niż dotychczas. W trakcie jazdy ma dać się to zauważyć w czulszej reakcji i wyraźnie zwiększonym komforcie sterowania – zwłaszcza na mokrych i śliskich nawierzchniach. Dezaktywacja układu ASC nie jest już konieczna.
Przeczytaj też: Piękna, młoda motocyklistka i gwiazda Twittera to tak naprawdę 50-letni mężczyzna! Już nie tak piękny
Zmodernizowany został również układ hamulcowy nowego BMW C 400 X i C 400 GT. Dzięki nowym zaciskom hamulcowym, dwutarczowy hamulec z przodu ma oferować teraz stabilniejszy i wyraźnie wyczuwalny opór oraz sprawniejsze cofanie tłoczków. Towarzyszy temu wyrównany skok dźwigni hamulca tylnego po lewej i przedniego po prawej stronie, co daje symetryczne odczucie hamowania.
Znacznie większy komfort ma oferować zoptymalizowane oświetlenie schowka (pojemność 31 l, z Flexcase 45 l) pod siedzeniem. Teraz światło nie jest już umieszczone z boku, ale z góry, co zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie. Oprócz gniazda 12 V w wyposażeniu znajduje się też gniazdo ładowania USB w prawym przednim schowku.
Wszystkie nowości BMW C 400 X i C 400 GT:
- Mocny silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5, elektronicznym sterowaniem przepustnicą, nowym sterownikiem silnika i ulepszonym sprzęgłem odśrodkowym.
- Zoptymalizowane właściwości biegu jałowego.
- Automatyczna kontrola stabilności (ASC) z automatyczną kalibracją promienia i bardziej dokładną regulacją.
- Układ hamulcowy z nowymi zaciskami przednimi, wyraźnie wyczuwalnym oporem i wyrównanym skokami dźwigni hamulca przedniego i tylnego.
- Schowek pod siedzeniem z optymalnym oświetleniem i gniazdem ładowania USB w schowku z przodu po prawej stronie.
- Dwie nowe atrakcyjne opcje kolorystyczne, a także warianty stylistyczne „Sport” (C 400 X) i „Triple Black” (C 400 GT).
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: