Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna – bardzo mocna hybryda plug in z zasięgiem do 57 km!
Niemiecki producent zgodnie z założeniami poszerza zelektryfikowaną rodzinę modeli i wprowadza nową hybrydę plug in - limuzynę BMW 545e xDrive. Sześciocylindrowy rzędowy silnik, zasięg prawie do 60 km i sportowy "warkot" - brzmi kusząco, nieprawdaż?
Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ BMW eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna.
BMW 545e xDrive Limuzyna napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 109 KM połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 286 KM, co daje łączną moc 394 KM.
Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi do 57 km.
Najnowszy model hybrydowy plug-in BMW serii 5 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą w sposób niezajmujący wiele miejsca. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe BMW 545e xDrive są tylko nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.
BMW 545e xDrive oferuje wiele sposobów zarządzania energią. Naciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli środkowej umożliwia wybranie różnych trybów jazdy, które po części można dostosować do własnych preferencji.
Standardowym ustawieniem jest tryb Hybrid, który zapewnia zrównoważoną pracę i inteligentną interakcję pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym. W menu iDrive jako ustawienie domyślne można też wybrać tryb Electric.
W trybie Hybrid działa przede wszystkim silnik elektryczny, silnik spalinowy włącza się tylko przy wyższych obrotach lub mocniejszym naciśnięciu pedału gazu.
Z kolei tryb Electric umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin na dystansie do 57 km i z prędkością do 140 km/h. W trybie SPORT silnik elektryczny wspomaga sześciocylindrowy silnik benzynowy, zapewniając maksymalną moc systemową 394 KM. Tryb skonfigurowany jest do dynamicznej jazdy, a zmiana biegów odbywa się w sportowy sposób.
Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach.
Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.
System nawigacyjny wyświetla nie tylko stacje benzynowe, ale także publiczne stacje ładowania. Przy wyborze stacji ładowania kierowca otrzymuje oprócz informacji o przewidywanej dostępności również rekomendacje pobliskich restauracji lub kawiarni. Ponadto BMW umożliwia klientom BMW Charging rezerwowanie z pojazdu przystosowanej do tego stacji ładowania na określony czas.
Najnowsze
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Najmocniejszy wariant hiszpańskiego SUV-a Cupra Formentor VZ5 zyskał dwie limitowane edycje specjalne. Będą one możliwe do zakupu w Polsce. -
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
-
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
Zostaw komentarz: