Nowe auto Leonarda di Caprio
Czy samochody hybrydowe muszą być nudne? Niekoniecznie! Oto jakim autem będzie jeździł już wkrótce - bożyszcze kobiet - Leonardo di Caprio.
![]() |
fot. Fisker
|
Marka Fisker Automotive, większości nieznana na polskim rynku, jest producentem wyjątkowych samochodów sportowych. Niedawno zaprezentowano hybrydowy model Karma.
Pierwszym szczęśliwcem, który usiądzie za kierownicą tego auta będzie znany hollywoodzki aktor, Leonardo di Caprio. Jest on znany z wielu akcji na rzecz ratowania przyrody, więc nie dziwi fakt, że wybrał samochód o napędzie hybrydowym, który na 100 kilometrów ma spalać jedynie 3,5 litra benzyny.
Pod maską Karmy znajdziemy 2.0 litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 260 KM, który działa niczym generator dla akumulatorów znajdujących się w aucie. Natomiast w bagażniku Fisker ma dwa silniki elektryczne o mocy 403 KM!
Jakimi osiągami może pochwalić się najnowsze dziecko Fisker Automotive? Kierowca do wyboru ma dwa tryby SPORT i STEALTH. W pierwszym samochód rozpędzi się do 200 km/h, natomiast w drugim do – jedynie – 153 km/h – wszystko po to, aby zapewnić maksymalnie ekonomiczne zużycie benzyny.
Fabryka otrzymała już 3 000 zamówień na ten konkretny model. Wśród osób, które zdecydowały się zakupić Karmę znaleźli się również politycy m.in. Al Gore (były wice prezydent USA), a także Colin Powell (były Sekretarz Stanu USA).
A kto stoi za sukcesem tego modelu? Twórcą tego nieprzeciętnego pojazdu jest nie kto inny jak sam Henrik Fisker, znany z takich dzieł jak Aston Martin DB9 czy V8 Vantage.
Jak Wam się podoba ten samochód? Złośliwcy mówią, że di Caprio zdecydował się na zakup, bo zauroczyły go modelki zaangażowane do reklamy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: