
Nowe Audi S8 zaskakuje. Tym razem nie będzie diesla, a pod maską V8 o mocy 571 KM!
Aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych i napęd na cztery koła quattro. Nowe Audi S8 zaskakuje. Zobaczcie, co jeszcze nowego możemy się spodziewać pod maską i wewnątrz nowego modelu Audi!
Nowe Audi S8 standardowo wyposażone jest w predyktywne zawieszenie aktywne. Ten zaawansowany technicznie system, działający w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym, może za pomocą elektromechanicznych siłowników unosić lub opuszczać każde z kół z osobna. W ten sposób system umożliwia aktywną kontrolę przechyłów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i wydatną ich redukcję. Zwłaszcza w sytuacji ostrego hamowania lub ostrego dodawania gazu redukowane jest zjawisko tzw. nurkowania. Kamera zamontowana w przodzie pojazdu wykrywa większe nierówności drogi i pozwala to robić w sposób przewidywalny. Audi S8 może być bardzo wygodną, luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wybór należy do kierowcy.
Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami. Podczas wchodzenia w zakręt, albo podczas przyspieszania w nim, większość momentu transferowana jest na koło znajdujące się na zewnątrz zakrętu. To dosłownie wciska samochód w zakręt i niweluje w zarodku wszelkie objawy podsterowności.
Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i 800 Nm momentu obrotowego. Silnik połączony jest z systemem MHEV, zapewniając w ten sposób wydajność, komfort i nadzwyczajne osiągi.. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Pokryte żelazem korpusy cylindrów umieszczone w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie, zapewniając wyjątkowo płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają imponujący dźwięk silnika.
Odważne elementy wystroju wnętrza i nadwozia podkreślają sportowy charakter samochodu. Dla tej sportowej limuzyny o długości 5,17 metra dostępne są felgi o średnicy do 21 cali. Detale zderzaka przedniego, progów i obudów lusterek zewnętrznych, a także dwóch typowych dla modeli typu S podwójnych rur wydechowych, podkreślają sportowy i progresywny charakter samochodu. Opcjonalnie dostępny jest także czarny pakiet stylistyczny. Klienci mogą dla swojego auta wybrać jeden z dziewięciu wyrafinowanych kolorów i światów wzornictwa, w tym do przestronnego wnętrza, które oddaje swobodną atmosferę luksusowego salonu, kolor pod nazwą „pastelowe srebro” z kolekcji Audi design. W tym przypadku górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 element – jest wykonany z włókna węglowego ze specjalnym, trójwymiarowym efektem głębi. Bezpośrednio pod nim umieszczono panel dekoracyjny z ciemnego, szczotkowanego, matowego aluminium. Wśród opcjonalnych wariantów oświetlenia znaleźć można reflektory Matrix LED HD oraz tylne światła OLED.
Trzydzieści osiem systemów wsparcia kierowcy w nowym S8 zebranych zostało w dwa pakiety: City i Tour. Spośród szerokiej gamy systemów wspomagających, najbardziej wyróżnia się adaptacyjny asystent jazdy. Łączy on w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta utrzymania pojazdu na pasie ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, system ten samodzielnie przyhamowuje i przyspiesza nowe Audi S8 w zależności od przewidywanych warunków drogowych przed pojazdem. W pakiecie City – Miasto, połączono działanie systemów Audi pre sense side, Audi pre sense front i Audi pre sense rear, tworząc jeden system: Audi pre sense 360°. Jeśli system ten wykryje zagrożenie uderzeniem innego pojazdu w bok naszego samochodu, wywołuje reakcję predyktywnego, aktywnego zawieszenia, które unosi karoserię nawet o 80 mm. Dzięki temu progi przyjmują lepszą pozycję do pochłaniania energii uderzenia, łagodząc pasażerom potencjalne skutki takiego uderzenia.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: