Nowe Audi e-tron GT – brzmienie tego elektrycznego Gran Turismo robi wrażenie!
Audi skomponowało specjalnie dla modelu e-tron GT jego własny dźwięk, wykorzystując w tym celu wyczucie muzyczne konstruktorów i techniczne kompetencje marki. Audi e-tron GT brzmi zatem mocno i progresywnie – jak przystało na prawdziwe Audi. Sami posłuchajcie!
Audi e-tron GT to pierwszy samochód marki z napędem czysto elektrycznym, który powstawać będzie wyłącznie w Niemczech. Począwszy od końca 2020 roku, to Gran Turismo będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w zakładach Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm.
Karoseria elektrycznego Gran Turismo w dużym stopniu zbudowana jest z najtwardszych stopów stali i aluminium. Nowością jest także procedura bezpośredniego pomiaru karoserii. Gwarantuje ona jeszcze większą dokładność pomiarów i pozwala szybko zareagować na najmniejsze odchylenia. Na końcu linii przychodzi czas na etap pracy ręcznej. Doświadczeni pracownicy montują elementy dodatkowe i kontrolują wykończenie gotowej karoserii.
Model e-tron GT powstaje na tej samej linii co Audi R8 – taka integracja produkcji dwóch pojazdów całkowicie różnych pod względem technicznym, jest rzeczą niespotykaną w koncernie Volkswagen. Oba modele są transportowane na tych samych pojazdach transportujących bez operatorów (FTF) i na elektrycznie napędzanym szynowym systemie transportu ponad głowami pracowników.
Audi e-tron GT to samochód, który uosabia całą pasję Audi. Dotyczy to także brzmienia tego elektrycznego Gran Turismo. Inżynierowie Rudolf Halbmeir i Stephan Gsell wykorzystując komputery, laboratorium dźwięków, poruszający się samochód oraz prowadząc badania wśród klientów, wymyślili i stworzyli progresywny, elektroniczny dźwięk auta.
Jak każdy samochód elektryczny, Audi e-tron GT posiada wymagany przepisami dźwiękowy system ostrzegania (AVAS), umieszczony jednak w szerszym spektrum akustycznym.
Umiejscowiony z przodu pojazdu głośnik emituje dźwięki wydawane przez AVAS. Jeśli klient zamówi opcjonalny pakiet Brzmienie, to do tego głośnika dochodzi drugi duży głośnik zamontowany z tyłu pojazdu. Brzmienie modelu e-tron GT jest nieustannie na nowo miksowane przez dwa sterowniki – zależnie od prędkości i pozycji pedału gazu. Kierowca może ustawić w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, czy i jak intensywnie chce je słyszeć.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: