Nowe Audi A6 allroad quattro
20 lat od debiutu Audi A6 allroad quattro na rynku pojawia się czwarta generacja tego modelu. Standardowo wyposażone w napęd na cztery koła i pneumatyczne zawieszenie doskonale czuje się zarówno na drogach utwardzonych, jak i poza nimi.
Karoseria Audi A6 allroad quattro zawieszona jest nawet o 45 mm wyżej niż klasycznego A6 Avant. Standardowy prześwit wynosi tu 139 mm, ale kierowca może go regulować za pomocą systemu Audi drive select. Oprócz tego model oferuje inne funkcje przydatne w terenie, w tym standardowo montowany układ kontroli zjazdu ze wzniesienia oraz asystenta kąta nachylenia, pomagające podczas jazdy poza asfaltem. W trybie „offroad” wszystkie ważne systemy dynamicznego prowadzenia, aż po kontrolę stabilizacji, dostosowują się do warunków jazdy w terenie.
A6 allroad quattro na tle pozostałych wersji wyróżnia się osłoną chłodnicy o pionowym, aluminiowym użebrowaniu. Dolny przedni spojler oraz osłona podwozia również błyszczą kolorem aluminium. Typowe dla samochodów terenowych relingi na dachu, listwy okien, osłona podwozia, listwa dyfuzora oraz charakterystyczny pasek łączący ze sobą tylne światła, mogą być w kolorze aluminium lub w kolorze czarnym. Osłony krawędzi nadkoli standardowo utrzymane są w kolorze szarym „scandium”. Opcjonalnie zamówić je można w kolorze nadwozia lub w błyszczącym kolorze czarnym. Na kontrastowych kolorystycznie listwach progowych umieszczono logotypy allroad.
Dwa pakiety opcjonalne jeszcze bardziej podkreślają stylistykę samochodu. Są to pakiet zewnętrzny „aluminium” oraz czarny pakiet stylistyczny z ciemnymi dodatkami i ciemnymi listwami. Paleta lakierów nowego Audi A6 allroad quattro składa się z jedenastu kolorów, w tym z wyjątkowego koloru zielonego „gavial”, czerpiącego inspirację z unikalnej barwy, w której polakierowany był pierwszy model A6 allroad z roku 1999.
Wnętrze pojazdu dostępne jest w trzech kolorach – w czerni, w kolorze beżowym „pearl” lub w kolorze brązowym „okapi”. Standardowo fotele obite są czarną tkaniną z dodatkami skóry. Alternatywnie dostępne są obicia w kolorach beżowym lub brązowym. Opcjonalnie zamówić można również obicie z perforowanej skóry Valcona. Zamiast standardowych paneli tapicerki w kolorze szarego grafitu, dostępne są dwa warianty paneli drewnianych i jeden wariant aluminiowy.
Na rynkach europejskich A6 allroad quattro dostępne będzie z trzema wysokoprężnymi silnikami V6 TDI. Wszystkie te jednostki generują swą moc z trzech litrów pojemności i w porównaniu z poprzednimi modelami zostały gruntownie przeprojektowane.
Pierwsza z nich wytwarza 231 KM mocy oraz 500 Nm – wystarcza to do rozpędzenia samochodu od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i dalej do osiągnięcia prędkości maksymalnej 250 km/h. Wersja 50 TDI wytwarza 286 KM i dostarcza 620 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,9 sekundy, a ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Najmocniejsza z trzech wersji silnika 3.0 TDI generuje 349 KM mocy oraz 700 Nm momentu obrotowego. Audi A6 allroad quattro 55 TDI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy.
Wszystkie trzy jednostki TDI przekazują moc za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów. Selektywny rozkład momentu obrotowego między kołami jest uzupełnieniem stałego napędu na cztery koła quattro. Oba te systemy są w A6 allroad quattro na wyposażeniu seryjnym. Z kolei opcjonalny, sportowy mechanizm różnicowy bezstopniowo rozdziela moc pomiędzy tylne koła.
Auto może być też wyposażone w układ czterech kół skrętnych, którym, podobnie jak sportowym mechanizmem różnicowym, steruje układ EFP – Elektroniczna Platforma Podwozia. Zarządza ona również pracą amortyzatorów i układu pneumatycznego. Kierowca, za pomocą systemu Audi drive select, w sześciu trybach (dynamic, automatic, comfort, efficiency, allroad i lift) ustawić może sposób działania podzespołów samochodu. Audi A6 allroad quattro standardowo wyposażane jest w 18-calowe felgi oraz w opony o rozmiarze 225/55. Opcjonalnie samochód posiadać może felgi z gamy oferowanej przez Audi Sport, w której największy ich rozmiar sięga 21 cali.
Wraz z rynkową premierą nowego A6 allroad quattro, Audi wprowadza również limitowaną serię tego modelu pod nazwą „20 lat allroad”. Tutaj zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze, mogą być dalece zindywidualizowane. Dostępne są trzy kolory lakieru: zielony „gavial”, biały „lodowiec” oraz brązowy „soho”. Czarny pakiet stylizacyjny został poszerzony o charakterystyczne pierścienie Audi oraz o obudowy lusterek zewnętrznych. Wyglądu samochodu dopełniają 19-calowe felgi. Czarne fotele sportowe obite skórą i alcantarą, aluminiowe panele stylistyczne i podświetlane listwy progowe, dodają wnętrzu wyrazistych akcentów.
Nowe Audi A6 allroad quattro w sprzedaży w Niemczech i w innych państwach europejskich znajdzie się jeszcze w czerwcu. Natomiast w pierwszej połowie roku 2020 samochód będzie miał swą rynkową premierę w Chinach oraz po raz pierwszy wejdzie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: