
Nowe Audi A3 Limousine. Na dobry początek w trzech wersjach napędowych
Na początku lata nadjedzie druga generacja Audi A3 Limousine. Na pierwszy rzut oka model jest bardziej sportowy i elegancki. Czego możemy się spodziewać we wnętrzu tej czterodrzwiowej, kompaktowej limuzyny?
W porównaniu z poprzednikiem, samochód jest teraz o 4 cm dłuższy (długość: 4,5 m), choć rozstaw osi pozostał bez zmian. Szerokość auta wzrosła o 2 cm, do 1,82 m, a jego wysokość o 1 cm, do 1,43 m. Wpłynęło to na zwiększenie przestrzeni nad głową – o dobre 2 cm z przodu, gdzie równocześnie pozycja fotela kierowcy jest niższa – oraz po bokach. Pojemność bagażnika – 425 l. – jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim.
W Audi A3 Sportback linia nadwozia biegnąca nad progami auta, tuż przed tylnym nadkolem wznosi się w kierunku tylnych świateł. W Limousine natomiast linia boczna ciągnie się aż po tylny zderzak.
Środkowy panel przyrządów z centralnym ekranem systemu MMI touch jest delikatnie zwrócony w stronę kierowcy. Ekran ma przekątną 10,1 cala. Standardowo system zawiera funkcję wykrywania pisma odręcznego oraz funkcję obsługi głosowej językiem potocznym, która opcjonalnie może wykorzystywać możliwości chmury danych.
Deska rozdzielcza z ekranem o przekątnej 10,25 cala, znajdująca się za kierownicą w zasięgu wzroku kierowcy, już w wersji bazowej jest cyfrowa. W rozbudowanej wersji Audi virtual cockpit plus, jej ekran ma 12,3 cala i można na nim wybrać jeden z trzech widoków – w tym widok sportowy o dynamicznym designie i z pochyłymi cyframi.
Audi A3 Limousine można połączyć ze smartfonem za pośrednictwem interfejsu Audi smartphone interface, integrującego telefony z systemem iOS z Apple Car Play i telefony z systemem Android z Android Auto (oba umieszczone w MMI, dostępność w zależności od kraju) lub przez Audi phone box.
Wprost z samochodów klasy wyższej pochodzi Adaptive cruise assist ACA, wspomagający kierowcę w prowadzeniu. Predyktywny asystent wydajności z kolei daje kierowcy znak, kiedy sensownym jest zdjęcie nogi z pedału przyspieszenia. Asystent robi to z wykorzystaniem danych pozyskiwanych z systemu nawigacji. Ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystent ruchu przecinającego tor jazdy z tyłu i kamery 360°, uzupełniają pakiet użytecznych w ruchu miejskim systemów wspomagania.
Na początek nowe Audi A3 Limousine dostępne będzie w trzech wersjach napędowych do wyboru: w dwóch wersjach z silnikiem benzynowym TFSI i w jednej z silnikiem wysokoprężnym TDI. W wersji z dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic stosuje się technikę cylinder on demand COD oraz montuje się 48-woltowy system mild hybrid. System ten odzyskuje energię podczas hamowania, wspiera jednostkę napędową dodając jej 50 Nm momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania z niskich obrotów oraz w wielu sytuacjach umożliwia Audi A3 Limousine tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem.
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM również współpracuje z siedmiobiegową skrzynią automatyczną S tronic, tu jednak zmiana biegów zachodzi przy pomocy techniki shift-by-wire.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców
Zostaw komentarz: