Nowe ambasadorki komisji kobiet w FIA
Powołano dwie nowe ambasadorki komisji kobiet FIA. Są to: Hiszpanka Silvia Bellot, która jest komisarzem na wyścigach F1 i Brytyjka indyjskiego pochodzenia Leena Gade – inżynier samochodów Le Mans.
Ambasadorki mają za zadanie zachęcać więcej kobiet do działania i osiągania sukcesów w administracji, organizacji sportów motorowych, a także samych startów w różnych dyscyplinach sportu samochodowego.
Silvia Bellot, biorąc za wzór swojego tatę, od 16 roku życia zdobywała kolejne szczeble kariery w FIA. Kilka razy startowała za kierownicą w zawodach samochodowych, jednak rodzina sprzeciwiała się takiej pasji.
Potrzebę adrenaliny zaspokoiła pracując przy wielu seriach wyścigowych min. GP2, GP3, WSR, WRC i DTM. W 2011 rroku zadebiutowała przy organizacji wyścigu F1 w Istambule; teraz robi to regularnie. Jej praca stewarda została nagrodzona na Gali FIA w 2012 roku. Bellot jest także pierwszą absolwentką programu treningowego FIA dla stewardów F1.
Silvia Bellot odbiera nagrodę FIA |
![]() |
fot. FIA
|
Leena Gade pochodzi z Indii. Jej rodzice postanowili osiedlić się w Wielkiej Brytanii, aby dać szansę dzieciom na dobre wykształcenie. Nie ukierunkowali Leeny, więc nigdy nie usłyszała, że to, co chce robić – nie jest dla dziewczynek. W wieku 12 lat wiedziała, że chce być inżynierem, podobnie jak jej młodsza siostra Teena.
Pozostałe ambasadorki FIA poznasz tu. |
Kończąc studia inżynierskie, siostry Gaade wysyłały setki aplikacji do zespołów sportów motorowych z prośbą o przyjęcie. Zaczynały pracę w roli mechaników. Dziś Leena jest szefem inżynierów Audi Sport Team w wyścigach endurance, a jej siostra Teena w Skoda Motorsport.
Leena Gade |
![]() |
fot. archiwum Leeny Gaade
|
Nowe ambasadorki i cała Komisja Kobiet FIA ma, nie tylko promować udział kobiet w sportach motorowych, ale pomagać wprowadzać do szkół programy edukacyjne: „F1 w szkołach” i „Formuła Student”. Na ich życzenie, FIA została sygnatariuszem Deklaracji Brighton z 1994 roku, która powstała przy okazji pierwszej konferencji, dotyczącej udziału kobiet w sporcie.
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: