Nowe ambasadorki FIA
Komisja zrzeszająca kobiety czynnie udzielające się w świecie motoryzacyjnym ogłosiła nazwiska ambasadorek, które swoimi osiągnięciami i doskonałą postawą będą zachęcać inne kobiety do zaangażowania w sport motorowy.
Komisja wybrała pięć Ambasadorek, a są nimi: Michèle Mouton, Monisha Kaltenborn, Maria de Villota, Susie Wolff oraz Katherine Legge. Ich misja polega przede wszystkim na odpowiednim propagowaniu haseł i działań Komisji dotyczących tego, z jaką łatwością i radością kobiety mogą osiągać sukcesy w sporcie.
Michele Mouton to pierwsza i jedyna kobieta, która zwyciężyła FIA World Rally Championship, Mistrzostwach Świata w 1980 i 1982, a ponadto jest przewodniczącą Komisji FIA, a także managerką FIA Rally Championship. W zeszłym roku została odznaczona nagrodą Legii Honorowej (najwyższe odznaczenie we Francji) przez francuskiego prezydenta.
„Potrzebujemy Ambasadorek, które rozpowszechnią ideę Komisji na całym świecie. Ambasadorki mają za zadanie reprezentować perfekcję w dziedzinach, którymi zajmują się od lat. To kobiety z klasą, pełniące znaczące role w świecie sportu. Są przykładem tego, że sukces pojawia się wraz z jego pragnieniem” – powiedziała Michele Mouton
„Wierzymy, że możliwa jest zmiana przekonania dotyczącego miejsca kobiet w sporcie motorowym, jednak konieczna jest pomoc naszym koordynatorkom. Potrafią one doskonale skonfrontować sytuację w ich kraju z założeniami Komisji FIA. Naszym zadaniem jest uświadomienie, że kobiety mogą odnosić sukcesy w wielu dziedzinach, również w motoryzacji. Poza tym mamy na celu promowanie bezpieczeństwa na drodze dzięki wielu nagłaśnianym przez nas akcjom” – dodaje.
Od lewej: Katherine Legge, Monisha Kaltenborn, Michele Mouton i Maria de Villota |
![]() |
fot. materiały prasowe |
Kolejną ambasadorką została urodzona w Indiach Monisha Kaltenborn, obecnie jedna z najbardziej prominentnych kobiet w sporcie motorowym. Jest między innymi dyrektorem generalnym przedsiębiorstwa Sauber Motorsport i pierwszą kobietą, która uczestniczyła w rozgrywkach Formuły 1. Ta prawniczka jest także członkiem Komisji Kobiet w Sportach Motorowych.
„Kobiety w dzisiejszych czasach nabierają coraz większej pewności siebie i doświadczenia w dziedzinach, w których chcą się kształcić, jednak wciąż potrzebują motywacji z zewnątrz, by osiągać swoje cele. Naszym wyzwaniem jest zbudowanie fundamentów dla nich, które pozwolą im na pełną realizację siebie.”
Maria de Villota to córka byłego kierowcy Formuły 1, uczestniczka wielu wyścigów samochodowych i testerka bolidu F1 dla Lotus Renault GP Team oraz Marussia F1 Team.
„Bycie ambasadorką tego przedsięwzięcia to wielki zaszczyt. To także wielka odpowiedzialność i musimy skupić się na pomocy kobietom w osiąganiu ich celów”.
„To bardzo ważne – uświadomić kobietom, że z wystarczającą wiarą i zaangażowaniem można pokonać wszelkie przeszkody. Mnie się udało w tym roku, jako testerce w Marussia F1 Team”.
„Dla kobiet, które kochają sport motorowy, ważne jest, by dokładnie wiedzieć, czego się pragnie. Bycie inną niż reszta jest często bardzo trudne. Kiedy nie ma w pobliżu innej kobiety, którą można poprosić o radę w tej kwestii – może być bardzo ciężko, a bycie obserwowanym przez innych wywołuje często ogromną presję. Jednak pasja to coś, co pokonuje wszystkie bariery. Jestem tego żywym przykładem”.
Ambasadorki i Jean Todt, prezes FIA |
![]() |
fot. materiały prasowe |
Susie Wolff jest kierowcą w załodze Mercedes-Benz.
„To wielki honor być w gronie tak wspaniałych kobiet. Jeżdżę od momentu ukończenia szóstego roku życia, przechodząc różne etapy: od kartingu, przez Formula Renault, aż po Formułę 3. Byłam także nominowana do nagrody teamu McLaren – zawodnika roku”.
„W młodości nie wzorowałam się na żadnej kobiecie ze świata motoryzacji, jednak moja mama i babcia były silnymi kobietami – zainspirowały mnie. To przede wszystkim moja mama nauczyła mnie wiary w to, że jestem na tyle silna, by robić wszystko, co sobie wymarzę. To pomogło mi w mojej karierze”.
Katherine Legge, urodzona w Anglii, rozpoczynała swoją karierę od uczestnictwa w zawodach kartingowych i licznych mistrzostwach w latach 90.. W 2005 roku testowała samochód Minradi F1 i wygrała trzy wyścigi w Atlantic Championship.
„Jestem bardzo dumna z możliwości kontynuowania mojej pracy z FIA. Myślę, że moje doświadczenie może być dla kogoś przydatne. Jeśli mogę pomóc młodym ludziom w osiągnięciu sukcesu w wyścigach, to będzie dla mnie świetny 'come back’. To ekscytujący moment dla Komisji, mamy duże plany na przyszłość”
Choć powoli się to zmienia, kobiety w sporcie motorowym to wciąż rzadkie zjawisko. Miejmy nadzieję, że wybrane ambasadorki zakończą swoją misję jednym wielkim sukcesem.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: