Nowe Alfa Romeo Giulia i Stelvio MY20 – doczekałyśmy się liftingu
Nowy system infotainment z ekranem dotykowym, całkowicie przeprojektowanym interfejsem oraz zestawem rozbudowanych usług, zupełnie nowe, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS i autonomiczne systemy jazdy drugiego stopnia zwiększają komfort jazdy. Co nowego dostaniemy po lifitingu w modelach Stelvio i Giulia?
W nowej Giulii i Stelvio MY20 interfejs HMI wchodzi więc na wyższy poziom, stając się wyjątkowo prostym, przyjaznym i intuicyjnym dla użytkownika. Po pierwsze, samochody oferują w standardzie 7-calowy ekran TFT wbudowany w zestaw wskaźników. Układ ekranu został przeprojektowany, aby zapewnić więcej informacji w bardziej racjonalny sposób i zmieścić parametry dotyczące autonomicznej jazdy.
Centralny wyświetlacz znajdujący się na desce rozdzielczej o przekątnej 8,8″ został znacznie udoskonalony, obejmując ekran dotykowy i przyjmując zupełnie nowy układ z zoptymalizowaną grafiką opartą na widżetach (elementy graficzne zaprojektowane do intuicyjnej obsługi wszystkich funkcji z możliwością dostosowywania do indywidualnych potrzeb poprzez funkcję „drag and drop”). Oznacza to, że każdy użytkownik może stworzyć swoją własną stronę główną, na której każda funkcja pojazdu staje się aplikacją. Zatem, przewijanie w poziomie wywołuje ekrany dostępu do Alfa DNA, radia, mediów, smartfona, nawigacji, klimatyzacji, zestawu połączonych usług i zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy. Współdziałanie jest w ten sposób kompletne i dostosowane do potrzeb użytkownika, a aby skorzystać z ekranu, kierowca może wybrać pokrętło lub funkcję ekranu dotykowego.
Giulia
Każdy poziom wyposażenia ma swój wyrazisty charakter: w przypadku podstawowej wersji Giulii występują 16-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka z tkaniny, w wersji Super tapicerka ma odnowiony i nowy wzór, i jest oferowana wraz z 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, co jest również cechą wyróżniającą wersje Business. Wersja „Ti” oferuje z kolei 18-calowe koła, drewniane elementy wykończenia wnętrza oraz skórzane fotele o wysokiej jakości, by spełnić oczekiwania osób poszukujących luksusu i elegancji. Atrakcyjna i sportowa wersja wyposażenia Sprint oferuje tapicerkę skórzaną w połączeniu z tkaniną, 18-calowe koła i aluminiowe elementy wykończenia wnętrza, natomiast wersja Veloce wyróżnia się swoimi wyjątkowymi sportowymi fotelami ze skóry. W wersji Veloce Ti nie ma mowy o kompromisach: znajdziemy tu19-calowe koła, wykończenie wnętrza elementami z włókna węglowego, karbowane elementy zewnętrzne (przedni grill, lusterka) oraz siedzenia pokryte Alcantarą®.
W wersji bazowej Giulii do wyboru są dwa silniki: benzyna 2.0 o mocy 200 KM i turbodiesel 2.2 o mocy 136 KM, oba z napędem na tylne koła i automatyczną skrzynią biegów. Oprócz nowego 8,8- calowego wyświetlacza Multitouch i 7-calowego zestawu wskaźników TFT, wyposażenie standardowe obejmuje również system autonomicznego hamowania awaryjnego (Autonomous Emergency Brake), system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz tempomat (Cruise Control).
Stelvio
Logika gamy Stelvio jest zbliżona do modelu Giulia. W wersji bazowej Stelvio oferuje 17″ felgi aluminiowe i tapicerkę pokrytą tkaniną. Wersja Super i Business dostępna jest z 18″ felgami aluminiowymi i nowym wzorem tkanin. 19″ obręcze kół, elementy wykończeniowe z prawdziwego drewna i ekskluzywna skórzana tapicerka foteli oraz deska rozdzielcza pokryta skórą dostępne są w wersji wyposażenia Ti. Ponadto, wersja Ti wyróżnia się nowym, eleganckim kontrastowym wykończeniem w kolorze Dark Miron (lub do wyboru, szarym Vesuvio Grey) na listwach bocznych, nadkolach i zderzaku tylnym, dla uzyskania dwutonowego efektu przypominającego historyczny model 164.
Sportowy charakter odnajdziemy również w wersji wyposażenia Sprint, którą charakteryzują 19″ obręcze kół, aluminiowe elementy wykończeniowe znajdujące się we wnętrzu pojazdu oraz fotele pokryte skórą połączoną z tkaniną. Topową wersją wyposażenia jest wersja Veloce z 20″ obręczami kół i sportowymi przednimi skórzanymi fotelami.
Dodatkowo podstawowa wersja Stelvio oferuje do wyboru dwie jednostki napędowe z automatyczną skrzynią biegów: silnik benzynowy 2.0 o mocy 200 KM z napędem na wszystkie koła oraz silnik turbodiesel 2,2 o mocy 160 KM z napędem na tył. W standardzie dostępny jest nowy wyświetlacz Multitouch o przekątnej ekranu 8,8″, nowy 7″ wyświetlacz TFT pomiędzy zegarami, autonomiczny hamulec awaryjny, system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, tempomat oraz tylne czujniki parkowania.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Czy wiadomo kiedy dokładnie będą dostępne modele MY20 w Polsce?