Nowa ultraszybka ładowarka w Polsce. Stworzył ją technologiczny gigant
Liczba pojazdów elektrycznych w Polsce rośnie szybciej niż stacji ładowania. Popularyzacja elektromobilności nad Wisłą wymaga znacznego przyspieszenia rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania, tak by docelowo przypominała ona obecną sieć stacji benzynowych
Spis treści:
- Siemens uruchomił pierwszą stację ultraszybkiego ładowania w sieci publicznej
- Simens SICHARGE-D – nowa ultra szybka ładowarka w Polsce
- Siemens Smart Infrastructure E-Mobility dostarczy sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania
W ciągu kilku lat park osobowych samochodów elektrycznych w Polsce zwiększył się niemal ośmiokrotnie, podczas gdy sieć ogólnodostępnych stacji ładowania zaledwie trzykrotnie. Komisja Europejska szacuje, że do 2030 roku w całej UE potrzeba będzie co najmniej 3 milionów dodatkowych punktów ładowania samochodów elektrycznych.
Urządzenia wspierające szybkie i ultraszybkie ładowanie prądem stałym (DC) są przyszłością elektromobilności. Pozwalają na pełne ładowanie pojazdu w czasie kilkukrotnie krótszym niż za pomocą wolnych ładowarek prądu przemiennego AC (o mocy mniejszej lub równej 22 kW).
Siemens uruchomił pierwszą stację ultraszybkiego ładowania w sieci publicznej
Siemens wraz z firmą Stacjeladowania.com uruchomił na śląskim odcinku autostrady A1 pierwszą stację szybkiego ładowania w sieci publicznej. SICHARGE-D Siemensa to pierwsza ultraszybka stacja ładowania Siemensa w sieci publicznej oraz jednocześnie setną stacją operatora NOXO Energy, ale pierwszą z mocą aż do 150 kW.
Simens SICHARGE-D – nowa ultra szybka ładowarka w Polsce
Z szybkiego ładowania w przypadku SICHARGE-D mogą korzystać dwa pojazdy elektryczne jednocześnie. Pobierana jest wtedy moc maksymalnie do 300 kW z każdego punktu ładowania prądem stałym. Dzięki możliwości dodania kolejnych dystrybutorów możliwe jest jednoczesne ładowanie aż czterech pojazdów w tym samym czasie. Dodatkowy, piąty samochód może ładować się z gniazda AC.
W przypadku równoległego ładowania kilku pojazdów moc zostaje automatycznie podzielona w taki sposób, aby zoptymalizować czas ładowania. Podział mocy ładowania (DPA) umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału stacji
Stacja zlokalizowana przy węźle Rybnik oferuje obecnie moc minimalną, ale w razie zapotrzebowania może ona zostać zwiększona, i to w ciągu zaledwie kilku godzin.
Co ważne, Simens pomyślał także o osobach ze specjalnymi potrzebami. Możliwość regulacji wysokości dotykowego wyświetlacza zwiększa dostępność i komfort obsługi menu.
Siemens Smart Infrastructure E-Mobility dostarczy sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania
Od stycznia 2022 roku nowa jednostka biznesowa Siemens Smart Infrastructure E-Mobility rozwija usługi w sektorze ładowania pojazdów elektrycznych – zarówno dla odbiorcy publicznego, prywatnego, jak i zajezdni flotowych. Do końca 2023 roku firma planuje dostarczyć na polski rynek sto stacji szybkiego i ultraszybkiego ładowania.
Każda nowa stacja zagęszcza sieć infrastruktury i przyczynia się do promocji elektromobilności w Polsce. Dla użytkowników samochodów elektrycznych przekłada się to na zwiększoną dostępność i przystępność ładowania. Ultraszybkie stacje pozwalają skrócić czas ładowania nawet do kilkunastu minut.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: