Agnieszka Serafinowicz

Nowa trasa wylotowa z Warszawy w ciągu S7 otwarta na majówkę

Nowa trasa wylotowa z Warszawy została dziś oddana do użytku kierowcom. Ułatwi wyjazd ze stolicy w kierunku na Kraków.

Spis treści

Dla kierowców wyruszających na majówkę ze stolicy w kierunku Krakowa mamy dobrą wiadomość, otwarta została nowa trasa wylotowa. Zmieniono układ komunikacyjny na południu stolicy Polski. Rozdzielono wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, których dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Od dziś, tj. 28 kwietnia 2023 roku trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko. Nowa trasa przyda się też podróżnym, którzy będą korzystać z nowo oddanego lotniska Warszawa-Radom.

Nowa trasa wylotowa – prawie 30 km dobrej drogi

Jak powiedział Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA: Cieszę się, że trasa S7 relacji Warszawa- Kraków została udostępniona kierowcom. Ten prawie 30 km odcinek powinien znacznie usprawnić ruch tranzytowy ale również aglomeracji warszawskiej, powiatom ościennym, w codziennym funkcjonowaniu. Teraz czas na prace w kierunku północnym. Dziękuje Wszystkim którzy przyczynili się do realizacji tej trudnej i wymagającej inwestycji.

nowa trasa wylotowa
Mapka pokazująca udostępnione odcinki S7 na południe (źr. GDDKiA)

Nowa trasa wylotowa – zasada przejezdności

Fragment S7 Lesznowola – Tarczyn został udostępniony kierowcom na zasadzie przejezdności. Udostępniono do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów na odcinku ponad 17 kilometrów pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. Połączono w ten sposób działające już wcześniej odcinki S7 od strony Warszawy oraz Grójca. Dzięki temu kierowcy dojadą dwujezdniową, wygodną drogą do położonej 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Udostępniono także węzeł Złotokłos. Przy dwóch kolejnych węzła: Antoninów i Tarczyn Północ wciąż trwają prace, pamiętajmy, że najbliższym sąsiedztwie trasy głównej obowiązuje ograniczenie do 80 km/h.

Nowa trasa wylotowa – ile to nas kosztowało?

Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze