Nowa trasa wylotowa z Warszawy w ciągu S7 otwarta na majówkę
Nowa trasa wylotowa z Warszawy została dziś oddana do użytku kierowcom. Ułatwi wyjazd ze stolicy w kierunku na Kraków.
Spis treści
- Nowa trasa wylotowa – prawie 30 km dobrej drogi
- Nowa trasa wylotowa – zasada przejezdności
- Nowa trasa wylotowa – ile to nas kosztowało?
Dla kierowców wyruszających na majówkę ze stolicy w kierunku Krakowa mamy dobrą wiadomość, otwarta została nowa trasa wylotowa. Zmieniono układ komunikacyjny na południu stolicy Polski. Rozdzielono wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, których dotychczas kumulował się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. Od dziś, tj. 28 kwietnia 2023 roku trasa wylotowa w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko. Nowa trasa przyda się też podróżnym, którzy będą korzystać z nowo oddanego lotniska Warszawa-Radom.
Nowa trasa wylotowa – prawie 30 km dobrej drogi
Jak powiedział Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA: Cieszę się, że trasa S7 relacji Warszawa- Kraków została udostępniona kierowcom. Ten prawie 30 km odcinek powinien znacznie usprawnić ruch tranzytowy ale również aglomeracji warszawskiej, powiatom ościennym, w codziennym funkcjonowaniu. Teraz czas na prace w kierunku północnym. Dziękuje Wszystkim którzy przyczynili się do realizacji tej trudnej i wymagającej inwestycji.
Nowa trasa wylotowa – zasada przejezdności
Fragment S7 Lesznowola – Tarczyn został udostępniony kierowcom na zasadzie przejezdności. Udostępniono do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów na odcinku ponad 17 kilometrów pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Południe. Połączono w ten sposób działające już wcześniej odcinki S7 od strony Warszawy oraz Grójca. Dzięki temu kierowcy dojadą dwujezdniową, wygodną drogą do położonej 230 km dalej granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego. Udostępniono także węzeł Złotokłos. Przy dwóch kolejnych węzła: Antoninów i Tarczyn Północ wciąż trwają prace, pamiętajmy, że najbliższym sąsiedztwie trasy głównej obowiązuje ograniczenie do 80 km/h.
Nowa trasa wylotowa – ile to nas kosztowało?
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.
Najnowsze
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
To jeden z tych problemów, jaki rozpala dyskusje nie tylko kierowców, ale także instruktorów jazdy oraz egzaminatorów - kiedy włączać kierunkowskaz na rondzie. Używanie kierunkowskazów to jedna z podstawowych czynności, jaką musi wykonywać kierujący, więc jak to możliwe, że są wokół tego kontrowersje? Uspokajamy - to nie wina złych przepisów, tylko niedouczonych kierowców. -
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
-
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
Zostaw komentarz: