
Tego w najtwardszym aucie świata jeszcze nie było. Oto nowa Toyota Hilux
Na rynek wjeżdża dziewiąta generacja kultowego japońskiego pickupa. Na całym świecie sprzedano 21 mln egzemplarzy w ponad 180 krajach. Teraz nadchodzi nowa Toyota Hilux, z rozwiązaniem, którego nigdy tutaj nie było.
Toyota Hilux numer 9 zastępuje wprowadzoną w 2015 roku wersję kultowego pickupa. Nowa Toyota Hilux ma 532,5 cm długości — dokładnie tyle, ile schodząca generacja tego samochodu. Ponadto nowy model mierzy 190 cm szerokości i 181,5 cm wysokości. W Polsce nowy Hilux będzie dostępny w jednej wersji nadwozia: Double Cab. Na pakę nowego Hiluxa wrzucimy dokładnie tonę bagażu, a przestrzeń ładunkowa ma 152,5 cm długości.
Dziewiąta generacja nowej Toyoty Hilux po raz pierwszy pozwala wybrać jeden z sześciu trybów jazdy:
- Dirt
- Sand
- Mud
- Deep Snow
- Rock
Programy można przełączać ręcznie, lub można się też zdać się „na automat”. Tryby jazdy zmieniają charakterystykę pracy silnika, skrzyni biegów, a także zawieszenia. Wszystko po to, aby poprawić właściwości jezdne w trudnych warunkach.
Nowy Hilux lepiej teraz „pływa”, głębokość brodzenia wynosi prawie 70 cm. Kąt natarcia tego japońskiego pickupa wynosi 29 stopni, zaś kąt zejścia 26 stopni.
Nowa Toyota Hilux po raz pierwszy jako miękka hybryda
Tego jeszcze w tym aucie nie było, twarda Toyota otrzymała miękki napęd, a konkretnie układ miękkiej hybrydy. System mild-hybrid za pomocą silnika elektrycznego wspomaga jednostkę spalinową dodatkowymi 16 KM i 65 Nm. Konstrukcję zasila akumulator umieszczony pod tylnym siedzeniami i waży jedynie 7,6 kg.
Pod maską nowej Toyoty Hilux pracuje 2,8-litrowy diesel o mocy 204 KM (przy 3400 obr./min), który maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiąga już przy 1600 obr./min. Jednostka spełnia normę Euro 6d. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue. Patrząc na ilość „wspomagaczy”, trudniej może być tutaj o pancerną wytrzymałość, z której przecież Toyota Hilux słynie. Cóż, takie czasy.
Nowa Toyota Hilux ma pojawić się na polskim rynku w połowie 2024 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: