
Nowa Skoda Octavia RS iV – sportowa hybryda plug-in oficjalnie
Podczas transmisji online, spowodowanej odwołaniem salonu samochodowego w Genewie, Skoda zaprezentowała światu model Skoda Octavia RS iV. Skoda po raz pierwszy wprowadza do oferty model z rodziny RS z hybrydowym napędem typu plug-in.
Skoda wyposażyła model Octavia RS iV w silnik 1.4 TSI (150 KM) oraz elektryczny silnik 85 kW. Razem oferują one moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm, który przenoszony jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni DSG.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, w który wyposażone jest auto, pozwala natomiast na pokonanie do 60 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Jazda w trybie elektrycznym sprawia, że maksymalny moment obrotowy, wynoszący dla silnika elektrycznego 330 Nm, dostępny jest już od samego startu auta.
Skoda Octavia RS iV wyposażona jest w przeciwmgielne oświetlenie LED o wyjątkowym designie, a także 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (z możliwością zmiany na 19 cali) z typową dla modeli RS czerwienią zacisków hamulcowych.
Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica posiada skórzane wykończenie, logo RS oraz łopatki zmiany biegów skrzyni DSG. Pokryte czarnym materiałem przednie fotele można wybrać w opcjonalnej wersji Ergo, w której wykończone są one skórą i alcantarą oraz posiadają regulację głębokości siedziska.
Octavia jest też pierwszym modelem Skody, który dostępny będzie w technologii tzw. miękkiej hybrydy. Klienci otrzymają pojazd w tej technologii przy zamówieniu auta z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM lub 1.5 TSI o mocy 150 KM w wariancie z 7-biegową przekładnią zmiany biegów DSG.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Podoba mi się! Ciekawe jak będzie cenowo wyglądała
Anonymous - 5 marca 2021
Nie wybada najlepiej, jesli zestawimy ją z rav4 plug in z 306 KM i silnikiem 2,5l. Jakby nie patrzeć toyota wygrywa takie starcie 😉