Nowa Mazda MX-5 – galeria i dane techniczne

Wystarczy jedno spojrzenie na MX-5 czwartej generacji i wszystko wiadomo - to najbardziej udane nadwozie do tej pory.

Filozofia związana z konstrukcją Mazdy MX-5 nie zmieniła się od czasu wprowadzenia pierwszej generacji tego modelu. Celem było zbudowanie samochodu dostarczającego przyjemności z jazdy. Skonstruowano auto z niedużym, odkrytym, dwumiejscowym nadwoziem, silnikiem umieszczonym w położeniu przednio-centralnym, napędem na tylne koła, rozkładem mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50, niskim biegunowym momentem bezwładności i w przystępnej cenie.

Galeria zdjęć nowej Mazdy MX-5 tutaj.

Mazda MX-5 2014
fot. Mazda

Kluczem w nowej Maździe MX-5 jest zastosowanie technologii Skyactiv, która pozwala osiągnąć równowagę pomiędzy obniżoną masą, poszanowaniem środowiska naturalnego i bezpieczeństwem. W efekcie otrzymano auto lżejsze o ponad 100 kg od modelu trzeciej generacji.

Test poprzedniczki Mazdy MX-5 3 generacji przeczytasz tu.

Mazda MX-5 2014
fot. Mazda

Co jeszcze cechuje nową Mazdę MX-5?

  • Silnik w położeniu przednio-centralnym i napęd na tylne koła, co sprzyja osiągnięciu idealnego rozkładu mas pomiędzy przednią a tylną osią w stosunku 50:50.
  • Silnik umieszczono bliżej środka samochodu. Maska, pokrywa bagażnika, przednie błotniki oraz wzmocnienia przednich i tylnych zderzaków wykonano z aluminium. Masa miękkiego składanego dachu również została zmniejszona. Rozwiązania te przyczyniają się do redukcji biegunowych momentów bezwładności oraz obniżenia środka ciężkości.
  • Pedały, inne elementy sterowania, wskaźniki i wszystkie detale wyposażenia zostały rozmieszczone w ergonomicznych miejscach, aby umożliwić kierowcy utrzymywanie prawidłowej pozycji i wygodne prowadzenie samochodu.
  • Linię maski poprowadzono niżej, a słupki przednie i górna rama przedniej szyby są cieńsze i przesunięte do tyłu, by uzyskać bardziej panoramiczny obraz oraz poprawić widoczność drogi i jej otoczenia na boki.
  • Silniki Skyactive-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, umieszczone wzdłużnie, zostały specjalnie dostrojone do charakteru modelu MX-5.
  • Nowe zawieszenie, lekkie i sztywne, ma wykorzystywać atuty technologii Skyactive. W zawieszeniu przednim zastosowano parę wahaczy poprzecznych, w tylnym – układ wielodrążkowy.
  • Układ hamulcowy zaprojektowano pod kątem maksymalnej dokładności w dawkowaniu siły hamowania.
Mazda MX-5 2014
fot. Mazda

Mazda MX-5 2014 dane techniczne

Typ nadwozia

sportowe, odkryte (roadster)

Liczba miejsc

 

2

Długość x szerokość x wysokość całkowita

 

3915 x 1730 x 1235 mm

 

Rozstaw osi

2315 mm

 

Silnik

benzynowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa

 

Skrzynia biegów

sześciobiegowa, ręczna SKYACTIV-MT

Zawieszenie przednie

 

na parach wahaczy poprzecznych

Zawieszenie tylne

 

wielodrążkowe

 

Układ kierowniczy

przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)

Hamulce (przód/tył)

 

tarcze wentylowane/tarcze lite

 

Opony

195/50 R16

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze