Nowa Lancia Ypsilon już oficjalnie. Łapcie się za portfele!
Włosi nie zrobili premiery z hukiem, ale internet i tak był pełen spekulacji i nowych "przecieków" na temat nadchodzącego modelu. Nowa Lancia Ypsilon debiutuje oficjalnie i pomimo, że wiemy jak wygląda, dowiedzieliśmy się też ile kosztuje. Trzeba przygotować niemałą sumkę...
Oficjalna premiery nowej Lancii była dość cicha, choć w internecie i tak wzbudziła ona ogromne emocje. I to pomimo, że auto będzie dostępne tylko w niektórych państwach.
Wiemy już jak wygląda nowa Lancia Ypsilon, ale teraz marka podała nieco więcej szczegółów technicznych oraz cenę.
Nowa Lancia Ypsilon – dane techniczne
Nowa Włoszka ma 4,08 m długości, 1,76 m szerokości i 1,44 m – samochód jest więc typowym mieszczuchem, choć znacznie większym od poprzednika, który był o 20 cm krótszy. Pomimo niewielkich rozmiarów, auto sporo waży, bo aż 1584 kg.
Dlaczego tak dużo? Nowa Lanica Ypsilon to elektryk, a więc za wysoką masę odpowiedzialne są tutaj baterie. Auto jest napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, który zużywa od 14,3 do 14,6 kWh na 100 km. Akumulatory o pojemności 51 kWh pozwalają na przejechanie maksymalnie 403 km.
Producent zapewnia, że przy użyciu szybkich ładowarek, nowa Lancia Ypsilon naładuje się od 20 do 80 proc. w zaledwie 24 minuty. W 10 minut natomiast uda się zwiększyć zasięg o 100 km.
Oprócz wersji elektrycznej, ma również pojawić się odmiana benzynowa z francuską jednostką 1.2 PureTech, ta jednak pojawi się tylko na wybranych rynkach.
Czy nowa Lancia Ypsilon będzie dostępna w Polsce?
Na to pytanie na razie nie ma jasnej odpowiedzi. Początkowo spekulowano, że auto pojawi się tylko we Włoszech, teraz wiadomo, że Ypsilona będzie można kupić także w Belgii, Holandii, we Francji, Hiszpanii oraz Niemczech. O innych rynkach na razie nie wiadomo, ale wprowadzenie marki w miejsca, w których nie było jej od dekady jest trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem.
Tu liczy się wnętrze!
Jest minimalistyczne i ma sporo naleciałości swoich braci (auto zbudowano na platformie CMP/eCMP znanej z Opla Corsy czy Peugeota 208), ale udało się przemycić kilka oryginalnych akcentów, które wyróżniają Lancię.
Mamy tutaj wiele smakowitych detali w postaci czarnych wstawek oraz oryginalnej kolorystyki, a główną rolę grają dwa ekrany o przekątnych 10,25 cala. Najbardziej wyróżnionym elementem jest tunel środkowy z okrągłą podstawką i ładowarką indukcyjną.
Ile kosztuje nowa Lancia Ypsilon?
Ponieważ nie mamy oficjalnego cennika w Polsce, znamy jedynie ceny w euro. Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina kosztuje katalogowo 39 999 euro (czyli ok. 173 000 zł), w cenę wliczony jest wallbox. Przypomnijmy, że na razie oferowany jest tylko elektryk, więc potem do gamy pewnie dołączą i tańsze wersje.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: