Nowa Kia Niro – zmieniła się nie do poznania i jest bardziej eko. Kiedy wyjedzie na drogi?
Zelektryfikowany crossover Kii po pięciu latach od debiutu doczekał się drugiej generacji. Nowa Kia Niro, podobnie jak jej poprzedniczka, będzie oferowana tylko hybryda, hybryda plug-in lub elektryk.
Podczas Seul Mobility Show 2021 Kia zaprezentowała światu nową generację Niro. Nowa Kia Niro, podobnie jak jej poprzedniczka, będzie oferowana tylko hybryda, PHEV lub elektryk.
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowa Kia Niro ma niewiele wspólnego ze swoją poprzedniczką. W wyglądzie zewnętrznym nowego Niro widać silny wpływ modelu koncepcyjnego Habaniro zaprezentowanego w 2019 roku. Przód samochodu został zdominowany przez „tygrysią twarz” z LED-owymi reflektorami, charakterystyczną dla wszystkich nowych modeli Kii. Masywniej zarysowane zostały także błotniki, a tylne pionowe światła w kształcie bumerangu wkomponowano w szerokie, lakierowane na czarno słupki C.
Dużo zmieniło się także wewnątrz samochodu. Kokpit został praktycznie przejęty z elektrycznego EV6. Deska rozdzielcza zakrzywia się wokół kierowcy i pasażera, i ma wiele przecinających się poziomych i ukośnych linii. Koreańczycy zrezygnowali z większości fizycznych przycisków na rzecz dotykowych paneli (wyjątkiem są pokrętła od klimatyzacji).
By podkreślić ekologiczny charakter samochodu, Kia we wnętrzu nowego Niro zastosowała nowe materiały, które pochodzą z recyklingu. Podsufitka, siedzenia, panele na drzwiach są wykonane z przetworzonych odpadów z domieszką materiałów organicznych. Farba użyta do paneli drzwiowych nie zawiera benzenu, toluenu i ksylenu.
Kia Niro będzie dostępna, tak jak do tej pory, jako hybryda, hybryda plug-in oraz elektryk e-Niro. Nowością w hybrydach ma być Greenzone Drive Mode, który będzie działał w oparciu o nawigację i automatycznie zmieniał tryb jazdy na w pełni elektryczny, gdy system rozpozna wjazd do tzw. zielonej strefy. System rozpozna również ulubione miejsca kierowcy, na przykład dom czy biuro w centrum miasta, zapamiętane w nawigacji jako tzw. zielona strefa. Oczywiście o ile poziom naładowania baterii na to pozwoli.
Na więcej szczegółów trzeba będzie jeszcze poczekać. Rynkowy debiut nowej Kii Niro zaplanowany jest na początek przyszłego roku. Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w trzecim kwartale 2022 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: