Nowa Kia e-Soul ma więcej mocy i większy zasięg
E-Soul to trzeci samochód elektryczny marki Kia sprzedawany na świecie. Na polskim rynku zadebiutuje w drugiej połowie 2019 roku.
Długość e-Soula wynosi 4195 mm, czyli o 55 mm więcej niż w wypadku modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi urósł o 30 mm (do 2600 mm), o 15 mm dłuższy jest też przedni zwis. E-Soul standardowo jest wyposażony w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 215/55 R17.
Nowy e-Soul będzie dostępny w siedmiu jednokolorowych i w siedmiu dwukolorowych wersjach nadwozia, które łączą jasne kolory z kontrastowymi odcieniami dachu i obudowy lusterek zewnętrznych. Klienci w Europie będą mogli wybrać opcjonalny pakiet SUV, który obejmuje plastikowe nakładki na nadkola i progi oraz przedni zderzak ukształtowany na wzór zderzaków w autach terenowych z płytą poślizgową, która chroni silnik.
Wnętrze e-Soul jest wykończone elementami, których kształt i poszycie są inspirowane materiałami akustycznymi. Podobnie jak u poprzednika w tablicę rozdzielczą wkomponowano wysokotonowe „tweetery”. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody.
Panoramiczny 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego uzupełnia 7-calowy wyświetlacz w miejscu wskaźników, który podczas jazdy przekazuje kierowcy wszystkie istotne informacje dotyczące podróży i działania elektrycznego zespołu napędowego.
Kabina e-Soula może być wykończona materiałami w odcieniach jedno- lub dwukolorowych. Do wyboru, w zależności od rynku i wyposażenia samochodu, są tapicerki wykonane z tkaniny oraz skóry syntetycznej lub prawdziwej. Jednokolorowe wykończenie jest czarne, dwukolorowe – szare (jasne i ciemnoszare) z perłowymi elementami wykończenia drzwi. Modele wykończone czarną tkaniną są dostępne z opcjonalnymi zielonymi lub złotymi detalami, które obejmują kontrastowe szwy i wykończenie drzwi w kolorze złotym lub zielonym. W ofercie jest również pakiet w kolorze czerwonym (Red Pack) zarezerwowany dla tych, którzy wnętrzu e-Soula będą chcieli dodać sportowego charakteru poprzez szwy i wykończenie drzwi w kolorze czerwonym.
Auto może być także wyposażone w opcjonalny system Sound Mood Lighting, czyli tzw. oświetlenie towarzyszące emitowane z paneli w drzwiach. Obejmuje on również wykończenie materiałem ze wzorem 3D w górnej części paneli drzwi. Sound Mood Lighting sprawia, że subtelne oświetlenie pulsuje w rytm muzyki odtwarzanej przez system audio. Do wyboru jest osiem kolorów i sześć motywów oświetlenia kabiny.
Do e-Soula Kia oferuje także bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz systemem audio Harman/Kardon. Dostępny jest również wyświetlacz przezierny Head-Up Display.
Nowa Kia e-Soul będzie oferowana w Europie z dwoma wariantami układu napędowego. W mocniejszej wersji akumulator o pojemności 64 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i zapewnia zasięg do 452 km (w cyklu mieszanym WLTP) na jednym ładowaniu. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.
Akumulator o standardowej pojemności wynoszącej 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Zasięg na jednym ładowaniu to 277 km. Szybka ładowarka typu Combined Charging System (CCS) jest standardowo montowana w obu modelach e-Soula. Przy pomocy szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW obydwa akumulatory można naładować od 20% do 80% pojemności w zaledwie 42 minuty.
System wyboru trybu jazdy Drive Mode Select pozwala kierowcy dostosować charakter e-Soula do stylu jazdy lub warunków na drodze. Do wyboru są tryby Normal, Eco, Eco+ i Sport. Obydwa tryby Eco są tak skonfigurowane, aby wydłużyć zasięg wykorzystując różne sposoby oszczędzania energii. Tryb Sport zwiększa szybkość reakcji silnika elektrycznego na komendy wydawane pedałem przyspieszenia i zmniejsza siłę elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Nowy e-Soul, w przeciwieństwie do modeli dwóch poprzednich generacji, ma niezależne wielowahaczowe zawieszenie kół tylnej osi.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Wszędzie te elektryki, czy świat motoryzacji serio zmierza w tym kierunku ?
Anonymous - 5 marca 2021
Szkoda tylko, że wygląda trochę jak szafa na kołach, ale jak widać sa fani takich aut. Dla mnie już lepiej wygląda c-hr toyoty. Jak widze na ulicy to większość z nim to hybrydy