Nowa Honda VFR800X Crossrunner 2015
Honda Motor Europe ujawniła pierwsze informacje na temat nowej wersji modelu Honda VFR800X Crossrunner na rok 2015.
Crossrunner 2015 ma zmodyfikowany czterycylindrowy, widlasty silnik o pojemności 800 cm3, legitymuje się teraz większą mocą maksymalną i wyższą wartością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Nowy model otrzymał także bardziej agresywny wygląd, większy skok zawieszenia oraz nowe koła i hamulce. Innymi ciekawymi dodatkami są m.in. układy S-TCS i ABS, światła w technologii LED, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz podgrzewane manetki kierownicy dostępne jako wyposażenie standardowe.
Pierwszy Crossrunner trafił do sprzedaży w 2011 roku jako połączenie słynnego silnika Hondy, V4 o pojemności 800 cm3 oraz wyprostowanej, typowo miejskiej pozycji za kierownicą. Honda VFR800X Crossrunner na rok 2015 idzie jeszcze dalej w tym kierunku – ma bardziej agresywną pozycję za kierownicą i jeszcze ostrzejszy wygląd.
Honda VFR800X Crossrunner 2015 |
![]() |
fot. Honda |
Sercem maszyny pozostaje 16-zaworowy silnik VTEC 90° V4 DOHC, który ma zapewniać wyższe wartości momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, a to ma się przekładać na płynną i natychmiastową reakcję na ruchy przepustnicą w każdej sytuacji. Jednostka generuje także wyższą moc maksymalną, wynoszącą teraz 106 KM przy 10 250 obr/min.
Aluminiowa rama 2-belkowa otrzymała lżejszą, zmodyfikowaną ramę pomocniczą oraz nowy, aluminiowy wahacz, kolejną cechę szczególną VFR. Skok zawieszenia został zwiększony do 25 mm z przodu oraz 23 mm z tyłu. ABS dostępny jest w standardzie. Przednie koło o średnicy siedemnastu cali, wykonane z odlewu aluminiowego, współpracuje z dwoma tarczami hamulcowymi o średnicy 310 mm i radialnym hamulcem z czterema zaciskami. Opony także mają sportowy charakter. Przednia ma szerokość 120, a tylna 180 mm.
Honda VFR800X Crossrunner 2015 |
![]() |
fot. Honda |
Kierowca otrzymuje teraz do swojej dyspozycji układ kontroli momentu obrotowego Selectable Torque Control System (S-TCS) znany z modelu Crosstourer. Dostępne są dwa poziomy regulacji (oraz możliwość wyłączenia systemu), dzięki którym układ wyczuwa zmniejszającą się trakcję tylnego koła i ogranicza moment obrotowy, pozwalając oponie na odzyskanie przyczepności. Kierowca może również regulować wysokość siedzenia w dwóch poziomach, a pięciostopniowa regulacja podgrzewania manetek kierownicy oraz automatycznie wyłączające się kierunkowskazy są dostępne jako wyposażenie standardowe. Całości dopełniają światła w technologii LED.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: