
Nowa Honda HR-V – pierwsza jazda
Po 9 latach przerwy Honda rozpoczęła sprzedaż odświeżonego modelu HR-V, którego produkcja właśnie została wznowiona. Określenie „wznowiona” może jednak nie być całkowicie trafne, bo patrząc na nową HR-V w niczym nie przypomina ona poprzedniej wersji.
Odbiega ona wyglądem, stylem, wyposażeniem i designem. Na dowód tego jak olbrzymią i udaną przeszła metamorfozę, może również świadczyć fakt, że w przeciwieństwie do poprzedniczki bije już rekordy popularności, a uruchomiona sprzedaż zdążyła w pierwszych dniach zablokować systemy zamówień w salonach Hondy.
Na pierwszy rzut oka samochód ma bardzo przyjemną, nowoczesną linię z mocniej zarysowanym przodem i dość muskularnym, ale zgrabnym tyłem. Szeroko rozstawione koła i mocno zaakcentowane nadkola podkreślają charakter typowy dla crossovera. Producent zarzeka się jednak, że nie jest to typowy reprezentant tego segmentu, a mix łączący w sobie dodatkowo cechy SUV-a, coupe i minivana. I chyba marketingowcy Hondy mają rację. Dostępne na rynku crossovery zazwyczaj są w swoim wyglądzie dużo bardziej kanciaste i toporne, a w HR-V spotykamy miękkie linie zarówno na zewnątrz, jak i w środku, momentami nawiązujące bardziej do nadwozia w stylu coupe. Wysoko położone i sprytnie ukryte tylne klamki, jak również zamontowana pod przednim zderzakiem kratka wlotu powietrza, dodają HR-V sportowego pazura i pikanterii. W wersji Executive lekkości z kolei dodaje panoramiczny dach. Pozycja za kierownicą to zaś typowy SUV – jest wysoko i inaczej się nie da. Dzięki temu zyskujemy bardzo dobrą widoczność i wygodną pozycję za kierownicą sprzyjającą dalekim podróżom. Do tego ogromna przestrzeń pozostająca do naszej dyspozycji rodem z MPV. To główne cechy nowej Hondy HR-V, które przyciągają rzesze nabywców. Przyzwyczajeni do japońskiego minimalizmu oraz nienagannej ergonomii z dużą ciekawością postanowiliśmy zajrzeć do środka nowej odsłony HR-V.
Nową Hondę HR-V napędzają dwa rodzaje silników – benzynowy 1.5L i-VTEC o mocy 130 KM oraz diesel 1.6L i-DTEC o mocy 120 KM. Dodatkowo w przypadku silnika benzynowego pozostaje też kwestia wyboru skrzyni biegów – 6-biegowa manualna czy bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT. My do testów otrzymaliśmy wersję benzynową z manualną skrzynią. I tu pierwsze zaskoczenie – Honda znana jest z tego, że lubi kombinować z drążkami skrzyni biegów czy to jeśli chodzi o ich położenie czy to o kształt. W HR-V zastosowano bardzo wąski drążek przypominający mi stare autobusowe drążki, co prawdę mówiąc jest oryginalne, ale niezbyt poręczne. Sama skrzynia biegów działa absolutnie bez zarzutu, a biegi wchodzą miękko i precyzyjnie. Jak to bywa z silnikami wolnossącymi Honda i-VTEC, należy je trzymać na wysokich obrotach, aby osiągnąć zadowalające przyśpieszenie, poniżej 4.000 obr/min auto nie specjalnie żywiołowo reaguje na gaz. H-RV mogłaby być znacznie bardziej dynamiczna.
Plusy:
+ design i nowoczesna bryła
+ dotykowy i intuicyjny panel sterowania komputerem
+ wygodne i ergonomiczne fotele kierowcy i pasażera
+ wygoda i przestronność we wnętrzu
+ systemy wspomagające jazdę dostępne w każdym pakiecie
+ dostępne, ale nie rzucające się w oczy gniazda USB i HDMI
Minusy:
– mało dynamiczny silnik benzynowy
– ograniczona gama dostępnych silników
– brak wersji z napędem 4×4 na polskim rynku
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: