Nowa generacja Subaru BRZ – pod maską 228 KM i wolnossący silnik typu bokser
Subaru wreszcie pokazało, długo wyczekiwaną, nową generację BRZ, z wolnossącym silnikiem typu bokser o mocy 228 KM, masą własną poniżej 1300 kilogramów, i nawet z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów.
Na papierze nowa generacja Subaru BRZ wydaje się działać w duchu swojego poprzednika. Chociaż uzyskuje dodatkowe 23 KM mocy i 38 Nm momentu obrotowego dzięki nowemu 2,4-litrowemu silnikowi, prawie wszystko inne w arkuszu specyfikacji BRZ z 2022 roku wydaje się rosnąć dokładnie tam, gdzie skończył się model 2020.
Subaru udało się powstrzymać wzrost masy własnej BRZ. Model 2020 ważył 1269 kilogramów z manualną skrzynią biegów; w 2022 roku masa rośnie do zaledwie 1276 kilogramów. W praktyce oznacza to, że kierowca zyskuje więcej koni mechanicznych i większy moment obrotowy bez znacznego spadku masy, a Subaru nie musiało nawet uciekać się do bardziej złożonego silnika z turbodoładowaniem, aby to wszystko uzyskać.
Przeczytaj też: Subaru BRZ – posłuchaj, jak brzmi silnik nowej generacji!
Wykorzystując elementy konstrukcyjne Subaru Global Platform, podwozie zyskało sztywność dzięki wzmocnionemu systemowi mocowania podwozia, architekturze ramy pomocniczej i innym punktom połączeń. Sztywność przedniego zginania bocznego została zwiększona o 60 procent w modelu 2022, aby poprawić zwrotność i reakcję.
Konfiguracja zawieszenia BRZ 2022 również została zachowana (rozpórki z przodu; podwójne wahacze z tyłu), chociaż Subaru twierdzi, że podwozie zostało poddane gruntownym poprawkom.
Standardowymi oponami w modelu Premium pozostają te 17-calowe, podczas gdy w Limited będą one 18-calowe. Specyfikacje opon również pozostają takie same, z 215/45 R17 w wersji Premium i 215/40 R18 w wersji Limited. Subaru nie rozwinęło wyboru opon w swoim komunikacie prasowym, ale model pokazany na zdjęciach nosi zestaw Michelin Pilot Sport 4 we wspomnianej tutaj specyfikacji 18-calowej, więc spodziewamy się, że będzie to standard w Limited.
Wygląd zewnętrzny nowej generacji Subaru BRZ nie jest zbyt szalony, i znacznie nie odchodzi od tego z 2020 roku, co ma sens, biorąc pod uwagę, że podstawowa platforma i proporcje ewoluowały, tak aby pasować do tych samych wymiarów.
W rezultacie otrzymujemy świeże spojrzenie na istniejącą formułę. Widzimy tam małe 718, szczególnie w widoku z przodu 3/4, i pewne odległe rodzinne podobieństwo do coupe Lexus RC z tyłu.
Kabina zachowuje dość prosty styl i wyposażenie odchodzących BRZ, co też nam odpowiada.
Na polskich ulicach raczej nowej generacji Subaru BRZ nie zobaczymy. Jak pisałyśmy wcześniej, Subaru „nie planuje” wprowadzenia swojego BRZ drugiej generacji na rynek w Europie. Trochę szkoda, nie?
Co więcej, według brytyjskiego „Autocar”, który podał tę wiadomość, BRZ „będzie modelem dostępnym tylko w USA”. Oznaczałoby to, że nawet rodzimemu rynkowi Subaru w Japonii odmówiono by dostępu do lekkiego sportowego coupe, co wydaje się jednak mało prawdopodobne.
https://www.youtube.com/watch?v=TEphlYS2oXs
Przeczytaj też: Nowe Subaru BRZ nie będzie sprzedawane w Europie!
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: