Nowa gama Abartha 595. Co oferują samochody spod znaku skorpiona?
Gama Abartha 595 została odświeżana o nowe 595, Turismo, Competizione i Esseesse.
Nowy rok i nowa seria 595. W 2020 roku, swój debiut miały dwie nowe serie specjalne: 595 Monster Energy Yamaha i 595 Scorpioneoro. Marka spod znaku skorpiona pokazuje swój „pazur” również na początku 2021 roku, prezentując nową gamę 595.
Cztery wersje odświeżonej gamy, 595, Turismo, Competizione i Esseesse, prezentują nowe kolory, szlachetne materiały wykończeniowe, nowe detale stylistyczne, zaawansowane technologie i znakomite możliwości personalizacji, podkreślające niuanse charakteru Abartha.
Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat, Lancia i Abarth na region EMEA, powiedział:
Abarth 595 to historia sukcesu z „duszą”, która podbiła i nadal angażuje tysiące entuzjastów na całym świecie. Wokół marki ze znakiem Skorpiona powstała wyjątkowa w branży motoryzacyjnej społeczność, z której jesteśmy niezwykle dumni. W zakończonym właśnie 2020 roku, pozytywny trend utrzymywał się, a udział w rynku wzrósł o prawie 50% w porównaniu do roku ubiegłego. Ten sukces zawdzięczamy wyjątkowemu charakterowi tego małego supersamochodu i pasji wielu fanów.
Mały supersamochód zapewniający całe spectrum wrażeń zarówno na drodze, jak i na torze. Ma liczne sekrety, do których należą: „wybuchowe” osiągi, dźwięk wydechu, lekki i zadziorny styl i charakter oraz, oczywiście, niezwykła przyjemność z jazdy. Dzisiaj przedstawiamy nową serię 595, całkowicie odświeżoną, dzięki czemu Abarth 595 teraz jeszcze lepiej się wyróżnia. Jestem pewien, nasi Klienci zarówno ci, którzy przywiązują większą wagę do stylu, jak i ci, dla których liczą się przede wszystkim osiągi, docenią nowe zastosowane rozwiązania oraz wszystkie szczegóły sprawiające, że Abarth jest kolekcjonerską perłą. Poznajmy cztery nowe wersje, pozwalające nam patrzeć w przyszłość i na rok 2021 z wielkim optymizmem.
Dostępne w wersji hatchback i cabrio, modele z gamy Abarth 595 łączą wyjątkowe cechy podkreślające ich sportowy charakter i przyczyniające się do poprawy osiągów. Cztery poziomy wyposażenia oferują moc od 145 do 180 KM, są zgodne z normą Euro 6D Final, dzięki czemu mogą zaspokoić wszelkie potrzeby klientów.
Pełna charakteru, ale przystępna cenowo wersja 595 jest punktem wejścia do świata Abartha i oferuje w standardzie wyposażenie potrzebne, aby zapewnić przyjemność z jazdy, typową dla samochodów spod znaku Skorpiona. Przede wszystkim selektor trybu Sport, który w nowej gamie nazywa się trybem Skorpiona „Scorpion”. Naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej umożliwia maksymalne dostarczenie momentu obrotowego, kalibrację wspomagania kierownicy i ostrzejszą reakcję silnika na pedał przyspieszenia. Jeśli chodzi o technologię, wersja 595 ma w standardowym wyposażeniu radio z 7-calowym ekranem dotykowym, a ku uciesze entuzjastów Abartha, dostępny jest nowy ekran powitalny. Na zamówienie, dostępna jest funkcja kompatybilności z Apple CarPlay i Android Auto.
Szybkie przyspieszanie i skuteczne hamowanie to podstawa sportowej jazdy i przyjemności; 595 jest zatem wyposażony w wysokowydajny układ hamulcowy charakterystyczny dla Abartha, zapewniający maksymalne bezpieczeństwo dzięki 284-milimetrowym przednim tarczom wentylowanym i 240-milimetrowym tarczom tylnym. 595 Turismo i Competizione zostały również odświeżone, pod względem technicznym i stylistycznym w imię personalizacji, aby zaoferować klientom dwa różne sposoby wejścia do świata Abartha i doświadczania niezwykłych emocji.
Ponieważ 595 Turismo kojarzy się z wartościami takimi, jak styl i komfort, typowymi dla włoskiego Granturismo, jest dedykowany klientom, którzy chcą się wyróżniać stylem, kochającymi miasto, ale pragnącymi żyć w nim odważnie.
Z drugiej strony, Competizione dedykowany miłośnikom osiągów i sportowej rywalizacji, w której wszystkie chwyty dozwolone, tym, którzy pragną cieszyć się jazdą zarówno na drodze, jak i na torze, tym, którzy nigdy nie rezygnują z możliwości zamiany zwykłej podróży w niezwykłe przeżycie.
595 Turismo prezentuje odświeżone wnętrze, począwszy od ekskluzywnych skórzanych foteli z nowymi wykończeniami, oferując możliwość wyboru spośród różnych odcieni, w tym nowego brązowego koloru Helmet Brown.
Jeśli chodzi o kolory nadwozia, główną nowością 595 Competizione jest nowy, matowy lakier Niebieski Rally, kolor inspirowany Fiatem 131 Abarth Rally z lat 70. XX wieku, natomiast nowe 17-calowe felgi aluminiowe są ukłonem w stronę Lancii Delta Rally Integrale z lat 90. XX wieku.
Dla topowej wersji gamy, 595 Esseesse, zespół projektantów i inżynierów Abartha opracował nowe tytanowe rury wydechowe do układu wydechowego Akrapovič, które zapewniają czyste emocje pod względem dźwięku zarówno na drodze, jak i na torze oraz radość i przyjemność jazdy, czyli maksimum emocji dla kierowcy.
Wszystkie modele w standardzie wyposażone są w polieliptyczne reflektory i światła do jazdy dziennej LED. Na zamówienie są również dostępne reflektory ksenonowe. Koło kierownicy jest spłaszczone u dołu w centralnym punkcie i zostało zaprojektowane tak, by było bardziej efektywne podczas sportowej jazdy. Deska rozdzielcza zapewnia doskonałą czytelność. Dodatkowo, wskaźnik ciśnienia jest podświetlony na biało, co ułatwia i usprawnia odczyt.
Nowa gama Abartha 595 jest wyposażona w silnik 1.4 T-jet, ten sam, na którym bazują włoskie i niemieckie samochody Formuły 4.
Silnik ten jest dostępny z trzema poziomami mocy: Abarth 595 ma moc 145 KM, zwiększoną do 165 w wersji Turismo, natomiast 595 Competizione i 595 Esseesse mają moc 180 KM i są idealnymi samochodami dla osób poszukujących wyścigowej adrenaliny zarówno pod względem osiągów, jak i wyposażenia technicznego.
Wersje Competizione i Esseesse są również wyposażone w turbinę Garrett GT1446; mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który poprawia przyczepność w trudnych warunkach przyczepności i na nierównym terenie; amortyzatory Koni FSD na obu osiach i hamulce Brembo ze stałymi aluminiowymi zaciskami.
Wszystkie warianty silnika 1.4 T-jet są zestawione z mechaniczną skrzynią biegów, ale na zamówienie mogą zostać wyposażone w zrobotyzowaną, sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.
Ponadto wszystkie silniki spełniają normy Final Euro 6D.
Nowa seria 595 jest w standardzie wyposażona w system Uconnect z 7-calowym wyświetlaczem, szybką platformę występującą z ekranem o wysokiej rozdzielczości i radiem cyfrowym DAB, z dostępną w opcji funkcją kompatybilności z Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją. Nowością w gamie modelowej jest również ekran powitalny systemu multimedialnego.
Wreszcie, dostępny jest również udoskonalony i potężny BeatsAudio, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających i wytrwanych fanów muzyki. Stworzony we współpracy z Beats by Dr. Dre, system BeatsAudio ma całkowitą moc wyjściową 480 W i wyposażony jest w 8-kanałowy wzmacniacz cyfrowy z zaawansowanym algorytmem korekcji, który może odtworzyć całe spektrum dźwięku, z jakim artysta ma do czynienia podczas nagrań studyjnych. System Beats Audio składa się z dwóch kopułkowych głośników wysokotonowych umieszczonych w przednich słupkach, dwóch 165-milimetrowych głośników średniotonowych w drzwiach przednich, dwóch 165-milimetrowych głośników pełnozakresowych w tylnych panelach bocznych oraz 200-milimetrowego subwoofera umieszczonego centralnie w komorze koła zapasowego w bagażniku.
„Dopasowany do Twojego stylu” – takie hasło reklamowe towarzyszyć będzie komunikacji towarzyszącej wprowadzeniu na rynek nowej serii Abarth 595.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: