Nocne kwalifikacje przed GP Singapuru
Wypadek Rubensa Barrichello "poustawiał" kolejność zawodników na liniach startowych przed jutrzejszym GP Singapuru. Czy kierowcy BMW Sauber będą mieć szansę przedostania się po starcie wyścigu o kilka pozycji do przodu?
Nico Rosberg, Lewis Hamilton i Sebastian Vettel |
fot. Red Bull
|
Lewis Hamilton zagwarantował sobie ponownie miejsce na pierwszym polu startowym w Singapurze. Obok niego, z drugiego miejsca, wyruszy Sebastian Vettel, a tuż za nimi Nico Rosberg i Mark Webber.
Gdy w Q1 Kimi Raikkonen uzyskał 3. czas, wydawało się, że będzie w stanie uratować honor Ferrari. Niestety, w drugiej części kwalifikacji Fin był o 0,1 sekundy wolniejszy od najszybszego Rosberga
i zajął dopiero 13 miejsce. Giancarlo Fisichella nie zdołał zakwalifikować się nawet do Q2.
Nico Rosberg był pierwszym zawodnikiem, który uzyskał czas poniżej 1 minuty 47 sekund. Zaraz potem uczynił to Heikki Kovalainen, którego czas poprawił następnie Lewis Hamilton. W ostatniej minucie Q2 do czołowej 10-tki zakwalifikował się także Robert Kubica. Obydwaj kierowcy BMW Sauber wystartują do wyścigu z 4. linii.
Brawn GP ma pełne ręce roboty |
fot. Brawn GP
|
Poważne kłopoty z uzyskaniem dobrych wyników mogą mieć jutro kierowcy Brawn GP. Jenson Button, lider tegorocznej klasyfikacji ruszy dopiero z 12. pola. Pojedzie zresztą badzo ciężkim samochodem. Jego bolid został zatankowany na około 29 okrążeń.
Rubens Barrichello natomiast, mając zagwarantowane 5 miejsce (po nałożeniu kary przesunięcia o 5 miejsc w związku z wymianą skrzyni biegów, mógł ruszać z 10 pola startowego), w ostatniej minucie kwalifikacji starał się uzyskać lepszy czas. Niestety, popełnił błąd pokonując zakręt zbyt szeroko i w efekcie uderzył w bariery. Przez ten fakt, na kilkadziesiąt sekund przed końcem regulaminowego czasu kwalifikacji, pojawiła się czerwona flaga, co pośrednio pomogło Lewisowi Hamiltonowi utrzymać pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu. Nikt inny nie miał już szansy uzyskać lepszego czasu od Brytyjczyka.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:46.977 |
1:46.657 |
1:47.891 |
14 |
2 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:47.541 |
1:46.362 |
1:48.204 |
17 |
3 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:47.390 |
1:46.197 |
1:48.348 |
15 |
4 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:47.646 |
1:46.328 |
1:48.722 |
19 |
5 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:47.397 |
1:46.787 |
1:48.828 |
20 |
6 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:47.757 |
1:46.767 |
1:49.054 |
17 |
7 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:47.770 |
1:46.707 |
1:49.180 |
18 |
8 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:47.347 |
1:46.832 |
1:49.307 |
19 |
9 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:47.615 |
1:46.813 |
1:49.514 |
18 |
10 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:47.542 |
1:46.842 |
1:49.778 |
18 |
11 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:47.637 |
1:47.013 |
– |
14 |
12 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:47.180 |
1:47.141 |
– |
16 |
13 |
4 |
Ferrari |
1:47.293 |
1:47.177 |
– |
14 |
|
14 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:47.677 |
1:47.369 |
– |
16 |
15 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:47.690 |
1:47.413 |
– |
13 |
16 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:48.231 |
– |
– |
10 |
17 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:48.340 |
– |
– |
9 |
18 |
3 |
Giancarlo Fisichella |
Ferrari |
1:48.350 |
– |
– |
11 |
19 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:48.544 |
– |
– |
10 |
20 |
21 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:48.792 |
– |
– |
8 |
Waga bolidów podana po kwalifikacjach do GP Singapuru:
Poz. |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga |
Paliwo(kg) |
Pierwsze |
1 |
1 |
Lewis Hamilton |
660,5 |
55,5 |
20 |
2 |
2 |
Sebastian Vettel |
651 |
46 |
17 |
3 |
3 |
Nico Rosberg |
657,5 |
52,5 |
19 |
4 |
4 |
Mark Webber |
654,5 |
49,5 |
18 |
5 |
6 |
Fernando Alonso |
658 |
53 |
19 |
6 |
7 |
Timo Glock |
660,5 |
55,5 |
20 |
7 |
8 |
Nick Heidfeld |
650 |
45 |
16 |
8 |
9 |
Robert Kubica |
664 |
59 |
22 |
9 |
10 |
Heikki Kovalainen |
664,5 |
59.5 |
22 |
10 |
5 |
Rubens Barrichello |
655,5 |
50,5 |
18 |
11 |
11 |
Kazuki Nakajima |
680,7 |
75,7 |
28 |
12 |
12 |
Jenson Button |
683 |
78 |
29 |
13 |
13 |
Kimi Raikkonen |
680,5 |
75,5 |
28 |
14 |
14 |
Sebastien Buemi |
678 |
73 |
27 |
15 |
15 |
Jarno Trulli |
690,9 |
85,9 |
32 |
16 |
16 |
Adrian Sutil |
693 |
88 |
33 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
683,5 |
78,5 |
29 |
18 |
18 |
Giancarlo Fisichella |
678,5 |
73,5 |
28 |
19 |
19 |
Romain Grosjean |
683 |
78 |
29 |
20 |
20 |
Vitantonio Liuzzi |
656 |
51 |
19 |
Przyjęto zużycie paliwa: 2,533kg / okrążenie
Lewis Hamilton startujący z pierwszej pozycji w wyposażonym w KERS samochodzie, zapewne będzie trudny do pokonania. To samo dotyczyć będzie Heikki Kovalainena, Kimi Raikkonena i Giancarlo Fisichelli. Co prawda rozpoczną oni wyścig ze zdecydowanie dalszych pozycji, ale system odzyskiwania energii może dać im pewną przewagę nad ruszającymi z nimi w grupie rywalami.
Teoretycznie, zarówno Robert Kubica jak i kierowca McLarena, Heikki Kovalainen, mający w swoich bolidach ilość paliwa na większą liczbę okrążeń niż inni kierowcy w pierwszej dziesiątce, mogą mieć jednak szansę na przesunięcie się o kilka pozycji do przodu podczas wyścigu.
Znaczenie podczas startu może także mieć fakt, że zgodnie z opiniami kierowców, tor jest dość mocno zanieczyszczony. Zawodnicy ruszający więc z tzw. „brudnej” strony, będą mieć nieco utrudnione zadanie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: