Nissan stworzył rewolucyjny, autonomiczny fotel
To nie jest primaaprilisowy żart. Nissan opracował fotel wykorzystujący autonomiczne technologie z samochodów. Takie rozwiązanie może zrewolucjonizować proces czekania w kolejkach.
Zamierzenie Nissana było proste – oszczędzić ludziom kłopotów podczas stania w kolejce. Działanie urządzenia o nazwie ProPilot Chair jest proste. Siadamy w kolejce foteli, które automatycznie się przesuwają. Po tym jak osoba opuści siedzisko, fotel przemieszcza się na koniec kolejki, gdzie może zająć miejsce kolejna osoba.
Na pozór rozwiązanie może się okazać banalne, ale wykorzystuje technologię ProPilot wykorzystywaną do tej pory w samochodach osobowych Nissana. System wykorzystuje kamery umieszczone dookoła pojazdu, które monitorują obszar wokół niego. Dzięki temu auto może się poruszać autonomicznie na drodze jednokierunkowej, utrzymując bezpieczny dystans od auta jadącego przed nim. Rozwiązanie przypomina trochę Autopilota z Tesli, ale nie potrafi zmieniać pasa jazdy podczas ruchu.
Krzesło działa podobnie. Również posiada specjalne kamery monitorujące sytuację wokół, a następnie komputer steruje silnikami elektrycznymi służącymi do przemieszczania się. W przypadku poruszania się w kolejce, komputer posiada zapisane wzorce ruchu. W razie gdy pojawi się przeszkoda na drodze, fotel zatrzyma się.
To już kolejne rozwiązanie Nissana wykorzystujące autonomiczne technologie służące codziennego użytku. Jakiś czas temu japoński producent zaprezentował rozwiązanie o nazwie Intelligent Parking Chair, czyli fotel, który sam zajmie miejsce przy stole.
ProPilot Chair będzie testowany publicznie już w przyszłym roku. Na początek pojawi się w restauracjach, gdzie klienci zamiast stać w kolejce, będą mogli wygodnie posiedzieć. Później trafi na specjalną wystawę w galerii znajdującej się w fabryce Nissana w Yokohamie.
Tymczasem zobaczcie jak działa nowoczesna technologia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: