51
1
Nissan Ariya od dziś jest dostępny do zamawiania w dwóch nowych, debiutujących na europejskim rynku wersjach.
Nissan wprowadza na rynek europejski dwa nowe warianty modelu Nissan Ariya. Na wybranych rynkach w Europie (na razie nie w Polsce) zamówienia można składać od dziś. Japońska marka zdecydowała się poszerzyć widełki możliwości tego modelu, wprowadzając z jednej strony najtańszy wariant wyposażenia w ofercie, a z drugiej edycję o ponadprzeciętnej mocy.
Pierwsza z dwóch nowych wersji modelu Ariya została nazwana Engage 2WD. W tej wersji auta do wyboru są dwie pojemności akumulatorów trakcyjnych: bazowa, wynosząca 63 kWh z deklarowanym zasięgiem w cyklu mieszanym WLTP do 404 km oraz powiększona, 87 kWh. W wersji z większą baterią Nissan Ariya Engage 2WD będzie w stanie przejechać do 536 km w cyklu mieszanym WLTP.
Różne są również zakresy mocy jednostek napędowych zależnie od wybranej baterii dla wariantu Engage. W przypadku mniej pojemnych akumulatorów auto napędza jeden silnik elektryczny o mocy 160 kW (217 KM) i momencie obrotowym 300 Nm. Przyspieszenie tej odmiany od 0 do 100 km/h trwa 7,5 sekundy.
Z kolei w przypadku wyboru odmiany z akumulatorami o większej pojemności, moc elektrycznej jednostki napędowej wynosi 178 kW (242 KM) i 300 Nm. Co ciekawe, ta odmiana, mimo większej mocy ma gorsze przyspieszenie, bo czas 0-100 km/h jest o 0,1 s. dłuższy niż w wersji z mniejszą baterią. Cóż, akumulatory są ciężkie, a masa ma znaczenie dla dynamiki pojazdu.
Do oferty europejskiej japońskiej marki dołącza również nowy, topowy wariant modelu, Ariya Evolve+ z napędem e-4ORCE o jeszcze większej dynamice w stosunku do dotychczas najmocniejszego wariantu Ariya Evolve e-4ORCE. Moc w tym przypadku została zwiększona do 290 kW (395 KM). Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm. Nissan Ariya Evolve+ e-4ORCE 100 km/h osiąga w 5,1 sekundy.
Oprócz elementów komfortowego wyposażenia znanych z wersji Evolve, takich jak m.in. panoramiczny dach, inteligentne lusterko wsteczne z kamerą, duży wyświetlacz head-up display, elektrycznie regulowana konsola środkowa i kolumna kierownicy czy 10-głośnikowy system audio marki Bose, w Evolve+ standardem są również 20-calowe obręcze kół z osłonami aerodynamicznymi oraz tapicerka ze skóry Nappa w kolorze niebieskim.
Nissan Ariya Engage w wersji z mniejszą baterią startuje od 219 900 zł, wersja z akumulatorem 87 kWh wyceniona została na 244 200 zł, planowany termin dostaw wersji Engage, które można już zamawiać to październik 2023. Z kolei topowa wersja Evolve+ dostępna z najmocniejszym napędem startuje w polskim cenniku Nissana od 339 900 zł. Poniżej aktualny cennik modelu:
Poniżej zobaczcie nasze wideo z pierwszej prezentacji modelu Ariya w Polsce:
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: