Niskie Łąki Cup WOŚP 2012
Do tradycji należy już organizacja Motoorkiestry w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na Niskich Łąkach we Wrocławiu. Również w tym roku, 8 stycznia, kierowcy - amatorzy mieli okazję pościgać się, sprawdzić swoje umiejętności i samochody - wszystko w szczytnym celu.
fot. Stefan Wyszyński |
Zawody zorganizowała ekipa Niskie Łąki Cup wraz ze SPARTĄ oraz Polskim Związkiem Motorowym. Impreza rozpoczęła się od rejestracji uczestników o godzinie 8.00 na terenie ośrodka sportów motorowych „Niskie Łąki” we Wrocławiu. Frekwencja dopisała, bo na liście startowej zapisało się 72 zawodników (w tym dwie panie). Kierowcy zostali podzieleni na klasy ze względu na pojemności swoich samochodów:
N-1 do 903 cm3
N-2 – 904 – 1300 cm3
N-3 – 1301 – 1600 cm3
N-4 – 1601 – 2000 cm3
N-5 powyżej 2000 cm3
RWD – auta tylno napędowe bez podziału pojemnościowego
oraz klasa Gość.
Poza popularnymi i ogólnie znanymi autami takimi jak Honda, BMW i Opel można było podziwiać między innymi Lancię Deltę 2.0 16V Turbo oraz legendy polskiej motoryzacji Poloneza FSO, Fiaty 125 i 126, najliczniejsza okazała się jednak klasa N-5 i Subaru Impreza WRX i STi .
Wszystkie samochody zgłoszone do udziału w moto – orkiestrze musiały mieć ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych, ważne ubezpieczenie OC i NNW oraz ważny okresowy przegląd techniczny. Wjazd do strefy samochodowej poprzedzało szczegółowe badanie techniczne.
Wpisowe wynosiło 100 złotych i w całości zostało przekazane na rzecz WOŚP. Do pokonania była prosta konfiguracja dwóch okrążeń w dwóch przejazdach z pomiarem czasu tak by umożliwić start jak największej ilości załóg. Zawody rozgrywane były w charakterze wyścigu równoległego, obowiązywał wspólny start dwóch Zawodników z rozdzielonym miejscem startu i mety, które w drugim przejeździe tożsamej pary było zamieniane.
Podobnie jak w latach ubiegłych, dla uatrakcyjnienia zawodów była również możliwość przejechania się na prawym fotelu rajdówki z wybranymi zawodnikami. Dodatkową atrakcją była licytacja 10 przejazdów na prawym fotelu z gościem specjalnym zawodów – Grześkiem Grzybem. Organizatorzy zapewnili też niecodzienną możliwość przejechania się w iście rajdowym stylu ciągnikiem siodłowym mercedesa, którą zapewnił Sławomir Jarek „Virnik” .
Zawody przebiegały w piknikowej atmosferze i można było jedynie żałować, że w tym roku niestety nie w śnieżnej scenerii. Pierwsza runda została bardzo sprawnie przeprowadzona i około godziny trzynastej widzowie mogli posmakować rajdowych emocji na prawym fotelu w wybranej rajdówce. Największą popularnością cieszyli się kierowcy z grupy RWD Power, którzy zapewniali popisowe poślizgi oraz jedyny w Polsce egzemplarz ciągnika siodłowego, który nie ustępował drifterskim samochodom.
Po drugim przejeździe około godziny 16 zostały rozdane dyplomy i nagrody najszybszym zawodnikom i moto – orkiestra 2012 zakończyła się.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: