
Nio ET5 – gigantyczny zasięg i luksusowe wnętrze. Czy chiński elektryk zagrozi Tesli?
Nio, firma motoryzacyjna z Chin, zaprezentowała model ET5 z akumulatorami o pojemności 150 kWh i zasięgiem ponad 1000 kilometrów. Robi wrażenie?
Nio ET5 to piąty model w portfolio chińskiej marki. To liftback z nadwoziem o długości 479 cm, szerokości 196 cm i wysokości 150 cm. Elektryk z Chin jest więc większy od Tesli Model 3, z którą Nio chce rywalizować wprowadzając do sprzedaży ET5.

Wnętrze Nio ET5 zostało wykończone materiałami wysokiej jakości, a długa lista systemów wspomagających, elementy jazdy autonomicznej czy sprzęt grający działający w standardzie Dolby Atmos 7.1.4 – to tylko kilka najważniejszych punktów, którymi Nio chce przyciągnąć klientów do ET5.

Największe wrażenie robi jednak zasięg samochodu.
Nio ET5 w wersji Ultralong Range Battery z akumulatorami o pojemności 150 kWh ma być zdolny do przejechania na jednym ładowaniu 1000 kilometrów (liczony według norm CLTC).
Oprócz tego Nio ET5 będzie dostępne także w wersji Long Range Battery o pojemności 100 kWh i zasięgu 700 kilometrów albo Standard Range z bateriami o pojemności 75 kWh i zasięgu 550 kilometrów. Oczywiście ET5 będzie mogło korzystać z sieci punktów błyskawicznej wymiany akumulatorów, którą systematycznie rozwija chiński producent.
Nio ET5 trafi do sprzedaży we wrześniu 2022 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: