Niesamowity kot – motocyklista!
Czarny kot Rastus pochodził z Kanady i wraz ze swoim właścicielem Maxem Corkillem jeździł wszędzie na… motocyklu. Niestety ta historia miała tragiczny finał.
Historia Maxa i jego kota sięga 1989 roku. Pewnego dnia jakaś, młoda dziewczyna poprosiła Maxa o popilnowanie swojego kota i już nigdy po niego nie wróciła. Szukał jej przez lokalne gazety i stacje radiowe, ale ona nie dała żadnego znaku, więc postanowił kota zatrzymać. Już wkrótce stali się nierozłączni.
Max był handlowcem oraz restaurował motocykle, a pewnego dnia zauważył, że Rastus śpi na jednym z motocykli i wcale się ich nie boi. Na próbę postanowił zabrać kota na małą przejażdżkę. Kotu tak się podobało, że zainteresowany wystawił przednie łapki na kierownicę i od tej pory jeździli już razem!
Rastus dostał specjalne legowisko na baku i gdy już był zmęczony oglądaniem okolicy, to z niego korzystał. Miał też własny kask, gogle i czerwoną apaszkę na szyję. Koledzy Maxa mówili żartobliwie, że jego kot zachowuje się jak pies, słuchając wszystkich poleceń swojego pana.
W 1994 roku po długim pobycie w Kanadzie, Max wrócił do Nowej Zelandii, gdzie razem z kotem rozpoczęli działalność charytatywną na rzecz zwierząt. Niesamowity duet odwiedzał też szkoły, by uczyć dzieci troski o zwierzęta.
20 stycznia 1998 roku wydarzył się niestety tragiczny wypadek – pijany, 31-letni kierowca samochodu ściął zakręt, zabijając na miejscu Maxa, Rastusa i ich przyjaciela, jadących motocyklem. Ciała Maxa i Rastusa zostały skremowane razem, a przy ich trumnach leżały 2 kaski: duży Maxa i malutki kota. Na pogrzeb przybyło ponad 1000 motocyklistów, a ich prochy na górze Egmont (gdzie razem uwielbiali się wspinać), rozrzucił najstarszy syn Maxa.
Historia Maxa i Rastusa została kanwą bajek dla dzieci Carolyn Ann Ais oraz książki biograficznej Elizabeth Kramer pt. „Max and his Marvellous Motorcycling Moggy”. Książka powstała w 2012 roku dzięki materiałom dostarczonym przez siostrę Maxa.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: