Nieprzewidywalne Spa-Francorchamps
To były chyba najbardziej ekscytujące kwalifikacje obecnego sezonu. Szef Force India, Vijay Mallya od miesięcy zapowiadał, że jego zespół będzie w stanie walczyć o znacznie wyższe pozycje niż do tej pory.
Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli |
fot. Force India
|
– Pole position? – pytał swojego inżyniera przez radio Giancarlo Fisichella, jakby chcąc się upewnić czy dobrze usłyszał.
Jeszcze tydzień temu w Walencji, na pokładzie jachtu Mallyi miał się podobno odbyć bankiet z okazji zdobycia przez zespół pierwszych punktów. Niestety, nie udało się. Po dzisiejszych kwalifikacjach zdobycie upragnionych punktowanych pozycji w jutrzejszym wyścigu jest zdecydowanie bardziej realne, nawet jeśli samochód Giancarlo Fisichelli nie był podczas dzisiejszych kwalifikacji zatankowany dużą ilością paliwa.
Po obiecujących sesjach treningowych nie zawiedli kierowcy Toyoty. Jarno Trulli, był nieco zdziwiony po kwalifikacjach, że mimo braku zmian w bolidzie, na torze w Spa okazuje się on być znacznie szybszy niż się spodziewano. Trulli wystartuje z drugiego pola, a Timo Glock z siódmego. To samo można powiedzieć o zespole BMW Sauber. Nick Heidfeld po uzyskaniu najlepszego czasu podczas porannego treningu, zagwarantował sobie trzecią pozycję startową. Robert Kubica ruszy z piątego pola i jak powiedzial, pomimo, że silnik w jego samochodzie musiał zostać wymieniony przed porannym treningiem, i że stawka staje się coraz bardziej wyrównana, ma poczucie, że są szanse na walkę z najlepszymi. Miejmy więc nadzieję, że zmiany wprowadzone ostatnio w bolidzie BMW pozwolą na uzyskanie naprawdę dobrego rezultatu w niedzielę.
Wygląda na to, że poważne problemy ma natomiast Red Bull. Po ostatnich kłopotach z silnikami dostarczanymi przez Renault – za co ich producent już przepraszał – kierowcom tego teamu udało się zakwalifikować do wyścigu dopiero na 8. i 9. miejscu. Silnik w bolidzie Marka Webbera został dzisiaj rano wymieniony.
Podczas Q3 barw Brawn GP musiał samotnie bronić Rubens Barrichello. Prowadzący w klasyfikacji kierowców Jenson Button zakończył udział w Q2 na 14. pozycji. Jak powiedział Brytyjczyk, zespół nie był w stanie znaleźć rozwiązania roblemu braku przyczepności podczas przejazdów na oponach z bardziej miękkiej mieszanki.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:45.102 |
1:44.667 |
1:46.308 |
23 |
2 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:45.140 |
1:44.503 |
1:46.395 |
24 |
3 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:45.566 |
1:44.709 |
1:46.500 |
18 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:45.237 |
1:44.834 |
1:46.513 |
23 |
5 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:45.655 |
1:44.557 |
1:46.586 |
22 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:45.579 |
1:44.953 |
1:46.633 |
21 |
7 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:45.450 |
1:44.877 |
1:46.677 |
21 |
8 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:45.372 |
1:44.592 |
1:46.761 |
20 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:45.350 |
1:44.924 |
1:46.788 |
22 |
10 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:45.486 |
1:45.047 |
1:47.362 |
20 |
11 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:45.239 |
1:45.119 |
– |
18 |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:45.767 |
1:45.122 |
– |
16 |
13 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:45.707 |
1:45.136 |
– |
16 |
14 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:45.761 |
1:45.251 |
– |
18 |
15 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:45.705 |
1:45.259 |
– |
19 |
16 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:45.951 |
– | – |
7 |
17 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:46.032 |
– | – |
10 |
18 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:46.307 |
– | – |
10 |
19 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:46.359 |
– | – |
11 |
20 |
3 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1:46.957 |
– | – |
11 |
Po kwalifikacjach ogłoszono dane dotyczące ilości paliwa:
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Waga |
Paliwa (kg) |
Liczba |
1 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
648 |
43 |
12 |
2 |
Jarno Trulli |
Toyota |
656.6 |
51.6 |
15 |
3 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
655 |
50 |
14 |
4 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
644.5 |
39.5 |
11 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
649 |
44 |
12 |
6 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
655 |
50 |
14 |
7 |
Timo Glock |
Toyota |
648.5 |
43.5 |
12 |
8 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
662.5 |
57.5 |
17 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull |
658 |
53 |
15 |
10 |
Nico Rosberg |
Williams |
670 |
65 |
19 |
11 |
Adrian Sutil |
Force India |
678.5 |
73.5 |
22 |
12 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
693.5 |
88.5 |
27 |
13 |
Fernando Alonso |
Renault |
684.4 |
79.4 |
24 |
14 |
Jenson Button |
Brawn GP |
694.2 |
89.2 |
27 |
15 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
697 |
92 |
28 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
685 |
80 |
24 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
704.5 |
99.5 |
30 |
18 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
706.1 |
101.1 |
31 |
19 |
Romain Grosjean |
Renault |
704.7 |
99.7 |
30 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
691.5 |
86.5 |
26 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: