Nieprzewidywalne Spa-Francorchamps
To były chyba najbardziej ekscytujące kwalifikacje obecnego sezonu. Szef Force India, Vijay Mallya od miesięcy zapowiadał, że jego zespół będzie w stanie walczyć o znacznie wyższe pozycje niż do tej pory.
Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli |
![]() |
fot. Force India
|
– Pole position? – pytał swojego inżyniera przez radio Giancarlo Fisichella, jakby chcąc się upewnić czy dobrze usłyszał.
Jeszcze tydzień temu w Walencji, na pokładzie jachtu Mallyi miał się podobno odbyć bankiet z okazji zdobycia przez zespół pierwszych punktów. Niestety, nie udało się. Po dzisiejszych kwalifikacjach zdobycie upragnionych punktowanych pozycji w jutrzejszym wyścigu jest zdecydowanie bardziej realne, nawet jeśli samochód Giancarlo Fisichelli nie był podczas dzisiejszych kwalifikacji zatankowany dużą ilością paliwa.
Po obiecujących sesjach treningowych nie zawiedli kierowcy Toyoty. Jarno Trulli, był nieco zdziwiony po kwalifikacjach, że mimo braku zmian w bolidzie, na torze w Spa okazuje się on być znacznie szybszy niż się spodziewano. Trulli wystartuje z drugiego pola, a Timo Glock z siódmego. To samo można powiedzieć o zespole BMW Sauber. Nick Heidfeld po uzyskaniu najlepszego czasu podczas porannego treningu, zagwarantował sobie trzecią pozycję startową. Robert Kubica ruszy z piątego pola i jak powiedzial, pomimo, że silnik w jego samochodzie musiał zostać wymieniony przed porannym treningiem, i że stawka staje się coraz bardziej wyrównana, ma poczucie, że są szanse na walkę z najlepszymi. Miejmy więc nadzieję, że zmiany wprowadzone ostatnio w bolidzie BMW pozwolą na uzyskanie naprawdę dobrego rezultatu w niedzielę.
Wygląda na to, że poważne problemy ma natomiast Red Bull. Po ostatnich kłopotach z silnikami dostarczanymi przez Renault – za co ich producent już przepraszał – kierowcom tego teamu udało się zakwalifikować do wyścigu dopiero na 8. i 9. miejscu. Silnik w bolidzie Marka Webbera został dzisiaj rano wymieniony.
Podczas Q3 barw Brawn GP musiał samotnie bronić Rubens Barrichello. Prowadzący w klasyfikacji kierowców Jenson Button zakończył udział w Q2 na 14. pozycji. Jak powiedział Brytyjczyk, zespół nie był w stanie znaleźć rozwiązania roblemu braku przyczepności podczas przejazdów na oponach z bardziej miękkiej mieszanki.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:45.102 |
1:44.667 |
1:46.308 |
23 |
2 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:45.140 |
1:44.503 |
1:46.395 |
24 |
3 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:45.566 |
1:44.709 |
1:46.500 |
18 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:45.237 |
1:44.834 |
1:46.513 |
23 |
5 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:45.655 |
1:44.557 |
1:46.586 |
22 |
6 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:45.579 |
1:44.953 |
1:46.633 |
21 |
7 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:45.450 |
1:44.877 |
1:46.677 |
21 |
8 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:45.372 |
1:44.592 |
1:46.761 |
20 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:45.350 |
1:44.924 |
1:46.788 |
22 |
10 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:45.486 |
1:45.047 |
1:47.362 |
20 |
11 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:45.239 |
1:45.119 |
– |
18 |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:45.767 |
1:45.122 |
– |
16 |
13 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:45.707 |
1:45.136 |
– |
16 |
14 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:45.761 |
1:45.251 |
– |
18 |
15 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:45.705 |
1:45.259 |
– |
19 |
16 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:45.951 |
– | – |
7 |
17 |
11 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:46.032 |
– | – |
10 |
18 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:46.307 |
– | – |
10 |
19 |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
1:46.359 |
– | – |
11 |
20 |
3 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1:46.957 |
– | – |
11 |
Po kwalifikacjach ogłoszono dane dotyczące ilości paliwa:
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Waga |
Paliwa (kg) |
Liczba |
1 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
648 |
43 |
12 |
2 |
Jarno Trulli |
Toyota |
656.6 |
51.6 |
15 |
3 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
655 |
50 |
14 |
4 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
644.5 |
39.5 |
11 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
649 |
44 |
12 |
6 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
655 |
50 |
14 |
7 |
Timo Glock |
Toyota |
648.5 |
43.5 |
12 |
8 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
662.5 |
57.5 |
17 |
9 |
Mark Webber |
Red Bull |
658 |
53 |
15 |
10 |
Nico Rosberg |
Williams |
670 |
65 |
19 |
11 |
Adrian Sutil |
Force India |
678.5 |
73.5 |
22 |
12 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
693.5 |
88.5 |
27 |
13 |
Fernando Alonso |
Renault |
684.4 |
79.4 |
24 |
14 |
Jenson Button |
Brawn GP |
694.2 |
89.2 |
27 |
15 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
697 |
92 |
28 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
685 |
80 |
24 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
704.5 |
99.5 |
30 |
18 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
706.1 |
101.1 |
31 |
19 |
Romain Grosjean |
Renault |
704.7 |
99.7 |
30 |
20 |
Luca Badoer |
Ferrari |
691.5 |
86.5 |
26 |
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: