Niepozorni mocarze – Audi S1 i Audi S1 Sportback
Czy małe rzeczywiście musi oznaczać niezbyt... żwawe? Oczywiście, że nie. Wielu producentów udowodniło, że nawet najmiejsze samochody mogą uchodzić za sportowe. Audi prezentuje zatem S1 i S1 Sportback - dwa mocne klejnoty w gamie.
Audi S1 i S1 Sportback z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 231 KM i momencie obrotowym 370 Nm mają stały napęd na cztery koła quattro i przeprojektowane podwozie. Sprint do setki zajmuje im odpowiednio 5,8 lub 5,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h.
Audi S1 |
![]() |
fot. Audi
|
Sercem napędu quattro jest wielopłytkowe sprzęgło umieszczone przy tylnej osi. Elektroniczna blokada sprzęgła z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, to jedna z funkcji systemu stabilizacji toru jazdy ESC. System posiada dwustopniową możliwość dezaktywacji i uzupełnia pracę sprzęgła wielopłytkowego, dodatkowo delikatnie przyhamowując koła będące po wewnętrznej stronie zakrętu. Współpraca obu systemów ma sprawiać, że pojazd jest bardzo zwrotny i stabilny.
W Audi S1 i S1 Sportback zmodyfikowano łożyska przegubów przedniego zawieszenia, co ma zwiększyć spontaniczną reakcję podczas skrętu. Z tyłu pojazdu, konstrukcję czterowahaczową zastąpiono osią z wahaczami zespolonymi, typową dla modeli A1. Jest ona sportowa i sztywna.
Powiększona pompa hamulcowa oraz dużych rozmiarów tarcze hamulcowe – przednie o średnicy 310 mm – mają zapewniajać dobre hamowanie. Na życzenie, czerwone zaciski hamulcowe kół przednich ozdabia się emblematem „S1”. Oba modele opuszczają fabrykę na kołach o średnicy 17 cali, z oponami w rozmiarze 215/40 R17. Opcjonalnie dostępne są 18-calowe obręcze z oponami 225/35 R18.
W autach zamontowano ksenonowe reflektory Xenon plus. Diodowe światła tylne otrzymały nową, poziomą stylizację. Wiele detali, przede wszystkim przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego, nabrało wyrazistości. Dzięki opcjonalnemu, zewnętrznemu pakietowi stylistycznemu quattro, obejmującemu np. spojler dachowy, samochody zyskały jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.
Audi S1 Sportback |
![]() |
fot. Audi
|
Wewnątrz zegary mają typowe dla modeli S ciemnoszare podziałki. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami. Na życzenie, pojazd wyposażony w pakiet stylistyczny „wnętrze quattro”, zyskuje wyraźne kolorowe akcenty.
Audi S1 i S1 Sportback trafią do salonów sprzedaży w drugim kwartale 2014 roku. Dzięki systemowi Audi connect z telefonem pokładowym, w obu modelach dostępny jest internet. Pasażerowie, za pomocą punktu dostępowego Hotspot (WLAN) mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje urządzenia mobilne. Z kolei kierowca, może korzystać w pojeździe z dopasowanych do jego potrzeb usług online Audi connect.
Najnowsze
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
Wyobraź sobie, że tracisz prawo jazdy na pięć lat tylko dlatego, że złamałeś trzymiesięczny zakaz jazdy. Brzmi jak przesada? Ministerstwo Infrastruktury uważa, że to konieczność, by ukrócić plagę kierowców, którzy ignorują prawo. Ale eksperci biją na alarm: „To nieproporcjonalna kara!”. Czy nowe przepisy rzeczywiście poprawią bezpieczeństwo na drogach, czy tylko stworzą kolejne problemy? Sprawdzamy, co się zmieni i dlaczego ten projekt wzbudza tak gorące emocje. -
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
-
Ból pleców i drętwienie rąk? Jak motocykliści mogą zadbać o swoje zdrowie?
-
Klara Kowalczyk pierwszą Polką w programie F1 Academy! Kiedy zobaczymy ją w F1?
Zostaw komentarz: