Niemcy zastanawiają się nad wprowadzeniem ograniczeń prędkości na autostradach. Jak będą wyglądały zmiany?
Niemieckie autostrady słyną z tego, że można na niektórych odcinkach jechać z większą niż rekomendowana prędkością. I to legalnie. Ma to się jednak wkrótce zmienić. Nasi zachodni sąsiedzi dyskutują nad wprowadzeniem ograniczeń prędkości, które skutecznie zniechęciłyby do bicia rekordów prędkości na drogach.
Ograniczenia prędkości na niemieckich autostradach
Choć na wielu odcinkach autostrad w Niemczech nie ma obowiązujących ograniczeń prędkości, a jedynie rekomendowany limit 130 km/h, to jednak wielu kierowców korzysta z możliwości testowania maksymalnej prędkości swojego samochodu. Oczywiście większość zdaje sobie sprawę, że do takich wyczynów przewidziane są dedykowane obiekty: tory wyścigowe, których pełno w Niemczech, czy zamknięte lotniska i inne obiekty, na których w miarę bezpiecznie można się rozpędzać. Sęk w tym, że choć sami Niemcy czasem korzystają z limitów maksymalnej prędkości swoich samochodów, to zwykle robią to z dużą dozą umiejętności nabytych na wspomnianych obiektach wyścigowych – co często poprzedzone jest odpowiednim szkoleniem np. z prowadzania danego modelu, co oferuje wielu producentów szybkich, sportowych aut – to z zagranicy ciągną rzesze entuzjastów prędkości, aby bezkarnie móc wciskać gaz do oporu.
Przeczytaj też: Nie zwracamy uwagi na prędkość, uważamy się za mistrzów kierownicy
Aby temu zapobiec Niemiecka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (VGA) zamierza szybko zmienić prawo. Nowe przepisy obowiązywałyby na terenie całego kraju i pozwalałyby na poruszanie się z prędkością mniejszą niż choćby w Polsce.
Temat ograniczenia prędkości dla samochodów w Niemczech to temat rzeka, który co jakiś czas przybiera na sile. Tym razem VGA zaczyna być coraz bardziej stanowcza. Poprzednią poprawkę do istniejącej już ustawy odrzucono w 2019 roku. Rada sądzi jednak, że to odpowiednie działanie, by zmniejszyć liczbę śmiertelnych wypadków na drogach i liczbę rannych.
Przeczytaj też: Utrata prawa jazdy za prędkość – co grozi za ponowne kierowanie?
Zaproponowane ogranicznie prędkości wynosiłby 130 km/h. Zdaniem VGA jest to najbardziej intuicyjna prędkość, bo obowiązuje w większości europejskich autostrad. Na niektórych odcinkach prędkość byłaby wyższa. Wszystko zależy teraz od decyzji niemieckiego rządu.
Być może za naszą zachodnią granicą już wkrótce będziemy przestrzegać zasad podobnych do tych, które obowiązują w Polsce.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
130 w miastach… Ciekawe.