Nie zabezpieczył 15 ton ładunku. Bo nie wiedział, że trzeba…
Część przewożonego ładunku już się przemieściła i groziła wypadnięciem. Czy naprawdę trzeba być doświadczonym kierowcą, żeby wiedzieć, że ładunek należy odpowiednio zabezpieczyć?
Inspektorzy ITD z Konina prowadzili na autostradzie A2 kontrole w ramach skoordynowanych działań europejskich służb kontrolnych zrzeszonych w organizacji ECR. Wśród zatrzymanych pojazdów był ciągnik siodłowy z naczepą, należący do przedsiębiorcy z Ukrainy, którym przewożono stalowe oraz drewniane elementy umieszczone na paletach.
Tak przewoził ładunek, że aż krzesał iskry!
Ładunek ważący w sumie 15 ton nie został przez kierowcę zabezpieczony przed przemieszczeniem. Jedna z przewożonych palet niebezpiecznie przechyliła się podczas jazdy i mogła nawet wypaść na drogę. Kierowca został co prawda wyposażony w odpowiednią ilość pasów mocujących, ale ich nie wykorzystał. Dlaczego? Jak tłumaczył inspektorom, nie zrobił tego, bo od niedawna jest kierowcą zawodowym i nie ma doświadczenia.
Tak przewoził kombajn, że spadł mu na ziemię i zablokował drogę krajową
Kierowca otrzymał mandat karny w wysokości 300 zł. Przed wyruszeniem w dalszą trasę musiał też poprawnie zabezpieczyć ładunek.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: