Nie wychowujmy piratów drogowych
Narzekamy na bezpieczeństwo na drogach i nonszalancję młodych kierowców. Problemy jednak zaczynają się już w domu – z opublikowanych właśnie badań wynika, że rodzice nie dają swoim pociechom najlepszego przykładu.
Wedle badania opublikowanego przez producenta opon Continental, 75% rodziców podczas jazdy traci cierpliwość, 54% podnosi głos, a 41% prowadzi kłótnie – wszystko wówczas, gdy w samochodzie są dzieci. Znamienne, że młodzi ankietowani zdają sobie sprawę, że ich rodzice nie są wystarczająco skupieni za kierownicą, a jednak 90% z nich jest zadowolonych i czuje się bezpiecznie.
21% rodziców korzysta w czasie jazdy z telefonu komórkowego. To również niezbyt dobry wzorzec. Dzieci zwracają też uwagę na różnice w stylu prowadzenia auta między matką i ojcem. Jednak chociaż 73% z nich uważa, że ojcowie jeżdżą szybciej, a jedna trzecia dostrzega u nich agresywne zachowania, w zasadzie preferują ten rodzaj jazdy. 42% dzieci uznaje swoje matki za mniej doświadczonych kierowców.
Kłótnie rodziców w samochodzie źle wpływają na psychikę dziecka |
![]() |
fot. Continental
|
Rodzice, którzy za kierownicą wykłócają się i krzyczą, zaburzają w dziecku poczucie bezpieczeństwa – prawie jedna czwarta młodych ankietowanych się do tego przyznaje. Więcej niż jedna trzecia dzieci ma zwyczaj prosić rodziców, by zdjęli nogę z gazu.
Dzieci uczą się przez obserwację. Kiedyś same zasiądą za kółkiem |
![]() |
fot. Continental
|
Pamiętajmy, że kiedyś nasze dziecko samo usiądzie za kółkiem. Dobre wzorce od najmłodszych lat to zwiększona szansa na to, że będzie odpowiedzialnym kierowcą w przyszłości.
Badanie zostało przeprowadzone w Niemczech na zlecenie Continental wśród 500 dzieci w wieku 4 – 16 lat we współpracy z Fundacją Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Dolnej Saksonii.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: